Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

2015. január 27.

Minimálban otthon vagyunk

A stílus többet jelent annál, hogy milyen ruhákat viselünk. Életterünk kialakítására szinte ugyanolyan figyelmet fordítunk, mint külsőnkre. Viszont az irányzatok közül a minimált és a praktikust részesítjük előnyben, amit szeretünk a családról, szeretteinkről, kedvenceinkről készített vagy kapott emléktárgyakkal, illetve vidám kiegészítőkkel feldobni. A nappalira és hálószobára évente többszázezres, akár milliós tételeket sem sajnálunk költeni – derül ki az Arena Fashion Index legfrissebb, lakástrend-felméréséből.

Melyik lakberendezési stílus áll hozzánk legközelebb? Egy évben átlagosan mennyit költünk lakásunk szépítésére? Az otthonunk melyik részének csinosítására fordítunk vagy fordítanánk leginkább valamekkora összeget? Mi a kedvenc kiegészítőnk a fészkünkben és miért? Az Arena Fashion Index nemrégiben 927 fő megkérdezésével derítette ki, mit gondolunk a különböző lakásstílusokról, aktuális lakberendezési trendekről és melyek a kedvenc bútoraink, dekorációink.

Maximális pontszámot kapott a minimál

Egyszerűség és funkcionalitás mindenekelőtt! 30%-nyi szavazattal győzte le a többi stílust a minimál irányzat a válaszadók körében, a második legtöbb voksot, 23%-ot pedig a praktikus, svéd stílus kapta. Egyforma népszerűségnek örvend a mediterrán, a romantikus, illetve a country is 12-13%-os eredményekkel. Kevesebb szavazattal, de a klasszikus és a retro lakberendezési stílus is képviselte magát a kedvenc trendek közt. 

Átlagosan 2-300 000 forint megy évente a lakásdíszítésre – előnyben a nappalik!

A DIY módszerek fénykorában sokan pártízezrekből is folyamatosan frissíteni tudnak saját kezűleg lakásuk hangulatán, de a többség néhányszázezret szán minden évben arra, hogy otthona mindig tiptop legyen. És olyanok is vannak, akik akár hétszámjegyű összeget költenek lakásukra évente. A válaszadók 42%-a a nappaliját szereti leginkább csinosítgatni, 27%-uk számára a hálószoba kinézete a legfontosabb. A megkérdezettek 15%-a a konyhájának szépítésére költ vagy költene leginkább, míg a fürdőszoba, a gyerekszoba, a kert, és az erkély/terasz/veranda pár százalékokat kaptak csak.

Burkolattól a plüss brokkoliig – változó, ki mit tart lakása legjobb kiegészítőjének

Az Arena Fashion Index kérdéseire kapott válaszok két csoportba sorolhatók: sok lakáselemet a funkciójuk miatt tisztelnek, a megkérdezettek másik fele személyességük miatt emelte ki kedvenc tárgyait.  Így van, aki számára a tárolópad, illetve a szobainas jelenti az otthona ékét, másnak ugyanezt a fából készült gekkója, vagy épp a kerámia orrszarvúja jelenti. De a kanapé, a sminkasztal, a kandalló, a dohányzóasztal, a házimozirendszer is kiemelkedő szerepet kaphat az egyes otthonokban, ahogy a virágok és a változatos falimatricák is. Csak legyen könnyen takarítható, tárolásra alkalmas, vagy dobja fel jól a hangulatot - ez lehet a trendi lakásfelújítók mottója!

Hasznosság és esztétikum kéz a kézben

Bár a rendszerező, a virágállvány, az emlékeztető tábla, a polcok, és az újságtartó is kitüntetett szerepet kapott az Arena Fashion Index-ben résztvevők körében, a kérdőív megerősítette azt is, hogy a dekorációs célt szolgáló tárgyakra is nagy szükségünk van. Kedvenc elemeik közt sorolták még fel a válaszadók a gyertyákat, tükröket, függönyöket, terítőket, illetve a párnákat, csillárokat és egyéb lámpákat, szőnyegeket, takarókat és órákat. Az állatkedvelők az akváriumukat emelték ki, vagy állatformájú dekorációikat. Amik viszont abszolút kedvencek: a szuvenírek, a saját készítésű tárgyak, a háziállatról készült képek, az örökölt kincsek, és a szeretteinktől kapott dekorációk!

 A válaszok egyértelműen azt mutatják, hogy a lakberendezésnél is fontos szempont az aktuális trendek követésén túl a minőségi, praktikus, személyes tárgyak jelenléte, hiszen a klasszikus értékek varázsolnak a lakásból otthont.


1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
«45678910»

Lakj zölden!

Nemcsak a ruhákon, az építészetben is divat a zöld.»»

Agatha Ruiz de la Prada for N...

Pöttyös kávéfőző a mindennapok hangulatához»»

Kreativitás és változatosság ...

Alakítsuk át lakásunkat apró, de lényeges mozzanatokkal! »»

Indigókék tenger a lakásban

Hűsölj a bútoraid láttán!»»

F&F Home

Tedd stílusossá az otthonod! »»

Tojástrend 2012

Fogat fogért; Pradát Pradáért!»»