2010. június 23.
A kristály illata
Al Pacino óta tudjuk milyen "Egy asszony illata". Vajon milyen lehet egy kristály illata? Tokujin Yoshioka megmutatja nekünk.
A többszörös Oscar-díjat nyert filmben Al Pacino megmutatta a fiatal Charlie Simmsnek, milyen az igazi élet: jó éttermek, gyönyörű nők, limuzinok és egy luxuslakosztály a Waldorf-Astoriában. A fiatal japán tervező, Tokujin Yoshioka most a kristály illatának lehetőségét tárja elénk szimbolikus formában.
Bár Tokujin Yoshiokanak nem ez az első munkája a Swarovski céggel, de most kapott egy igazi megbízást, hogy kidolgozzon egy koncepciót olyan termékre, amely jelképezi a vállalatot. Tokujin ahelyett, hogy különböző vizuális formákon töprengett volna, olyan parfümös üveget hozott létre, amely befolyásolja érzékeinket.
A dizájner szándéka szerint a kristály az üvegen belül van és hagyja, hogy az és a benne lévő anyag átvegye a kristály illatát. Bár a koncepció tökéletes, a mű egyelőre még nem valósult meg. Tokujin a hírek szerint már új perspektívák megvalósításán dolgozik.
A japán formatervező 2000-ben alapította meg tervező irodáját, így viszonylag fiatal névnek számít a szakmában, de mint elismert és becsült látványtervező és rendező az eltelt tíz év alatt olyan nagy cégeknek dolgozott már, mint a BMW, Issey Miyake, Nissan, Audi, Peugeot, Moroso. Munkái megtalálhatók a legjelentősebb design gyűjteményekben, mint a párizsi Pompidou Központban, a New York-i Modern Művészeti Múzeumban vagy a londoni Victoria és Albert Múzeumban.
Szabados Melinda
Forrás, fotók: designboom.com,
mocoloco.com