2013. szeptember 2.
Gellért, a divat strandja! - exkluzív divatbemutató a víz felett
A tavalyi nagy sikerre való tekintettel idén is folytatódott a Gellért, a divat strandja! című kezdeményezés, amelynek csak egyik pillére a „A Gellért” újra divatba hozása. A másik pillér egy, a hazai divattervezőket támogató attitűd, amelynek részeként a Budapest Gyógyfürdői és Hévizei Zrt. 2013. május elsején egy olyan pályázatot írt ki, amelynek fókuszában az 1940-es, 50-es évek fürdőruháinak újragondolása volt a feladat.
A tervezők örömmel konstatálták, hogy végre egy olyan versenykiírás született, amire van elég idő készülni, nem kell versenyt futni önmagukkal és a kreativitásukkal. A pályamunkák tehát elkészültek, és 2013. augusztus 29-én egy, a SONIA Produkciós Irodától már megszokott profizmus mellett kifutóra állított nagyszabású divatbemutató keretén belül a nagyközönség is láthatta azokat.
A kifutót a külső medence fölé építették, és szerencsére sem szél, sem eső nem mosta el az eseményt, bár volt rá esély - a szervezők egész nap forró dróton kapcsolódtak az Országos Meteorológiai Intézet vonalára, hogy kiderüljön, mit hoznak az esőfelhők. Az estet a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem Jazz Tanszékének hallgatói nyitották meg - stílszerűen a '40-es, '50-es évek világát idéző koncertjükkel. A megszokott modellcsapatot a Széchenyi Bank - FTC vizílabdacsapat tagjai erősítették. A verseny divatbemutatóját a MAISON MARQUISE (Tóth Bori új márkája), valamint a PELSO 2013-as beachwear capsule kollekciójának divatbemutatója fűszerezte.
Az első helyezett Károlyi-Kovács Viktória lett, a második Csabai Zita, míg a zsűri különdíját Szépligeti Ágnes kapta.
Az 1940-es, 50es évek divatjából szinte minden tervező felhasználta a magasított derék megoldást, amit a híres szexszimbólum, Marilyn Monroe is szívesen viselt annak idején. Színekben leginkább a fekte és a fehér dominált, de láthattunk világos barackszínű alkotásokat is Alapi Katalintól, illetve világoskék színeket László Beátától.
A tervezők anyaghasználatra a muszlin, szatén, műbőr, csipke valamint a farmer volt jellemző. Mi is kedveljük a kevert anyaghasználatot, így örültünk, hogy rengeteg muszlint láthattunk valami más kelmével párosítva, ami aztán így csábító hatást keltett a fürdőruhákon. Ebben a felfogásba Csabai Zita munkája kiemelkedően jóra sikerült, melyben a muszlint keverte a műbőrrel. Munkájában díszítésként megfigyelhettük a mell alá felcsúsztatott muszlin fodrot, mely hegyes melltartóként záródott, valamint különleges műbőr flitterekből kialakított textúrát, mely igazán sokat mutatott a modellből. Régen biztosan felháborodást keltett volna egy ilyen kihívó fürdőruha, napjainkban viszont hordható különleges darabnak számít. Szerintünk sokan szívesen mutogatnák magukat a strandon, tengerparton hasonló darabokban, mi legalábbis biztosan.
Némelyik fürdőruha, szinte az utcai viseletnek is megállta volna a helyét, ilyenek voltak Szépligeti Ágnes alkotásai, melyek a fürdőruhán kívül kaptak egy plusz muszlin uszályt, mely ugyan szabadon hagyta elöl a ruhát, mégis igazán elegáns hatást keltet, főleg a fürdőruhák aranyozott szegélydíszítésével párosítva.
Díszítésként láthattunk fűzéseket, csavarásokat, ráncolást, strasszokat, valamint különleges sziluetteket. Összességében egy eredményes bemutatóról számolhatunk be, mely során a pályázóknak sikerült a régiből és újból valami még újabbat varázsolni.
Az este a strandidő hiánya ellenére is nagyon ott volt a „kifutón”, de most őszintén megvalljuk, efelől egy percig sem volt kétségünk. Amikor a meghívón az szerepel, hogy „Rendező: Szabó Pálma, SONIA Produkciós Iroda”, akkor általában valamiért sosincsenek kételyeink.
Kovács Bernadett