2009. október 27.
TOTHBORI
Business Look 2009/2010 őszi-téli Prêt à Porter kollekció nagybemutató a Millenáris Teátrumban.
Egyre többet hallunk egy magyar tervezőnő sikereiről, aki elsőként kapott hazánkban olyan lehetőséget, mellyel hatalmas lépéseket tehet afelé, hogy az általa képviselt márka itthon és külföldön egyaránt ismert és elismert legyen. Tóth Bori neve a divatszakmában kisebb kihagyás után is jelent már valamit, eddigi munkássága méltán megőrizte azt a hírnevet, amelyet előtte már megalapozott a gondosan megalkotott, mélyen körüljárt témaválasztásaival és kollekciókkal.
Üzletasszonyok a középpontban
Mint azt már hírül adtuk, egy olasz befektetőcsoport nagy anyagi beruházás keretében egy olyan kollekció megalkotására kérte fel a designert, mely kifejezetten az üzletasszonyokat, a politikai életben szerepet vállaló nőket szólítja meg. Az üzleti élet nemzetközi szinten már megkövetel bizonyos dresszkódokat, a versenyképesség már az öltözködésben is nagyon fontos szerepet kap. Ezen igényeket szedte csokorba Tóth Bori Business Look Prêt à Porter kollekciójának tervezésekor, s elmondása szerint a klasszikus értékek mellett az aktuális trendeket figyelembe véve egy olyan teljes ruhatárat készített, ahol a kosztümök, blúzok kabátok egyedi tervezést képviselnek, így különlegesnek érezheti magát a viselője a szürke üzleti viseletet áthidalva. E kollekciót mutatták be 2009. október 21-én este a Millenáris Teátrumban.
Divatbemutató a teátrumban
A Millenáris Teátrum hatalmas csarnokába lépve már a belső tér kialakításából látszott, hogy a divatbemutató, melyet látni fogunk, egyszerű, de annál igényesebb és különlegesebb kreációkat fog felvonultatni. A középre helyezett kereszt alakú alkalmi kifutó a tér közepén helyezkedett el, két oldalt színházi széksorok ölelték körül. A tömeg lassan gyülekezni kezdett, s a sötétszürke csillogó gránitkockákból kialakított kifutón egyszer csak feltűnt az est háziasszonya, Piringer Patrícia, aki pár szóban köszöntötte az egybegyűlteket, majd bemutatta a tervezőt és a kollekciót.
A Business Look kollekció
A kreációk francia, német selymekből, gyapjúszövetekből készültek; finom, lágy, míves textúrák alkották a valóban nagyon nőies ruhadarabok alapanyagait. Az egyszerű, sötétszürke márványos hatású háttér előtt feltűnő modellek közös ismertetőjegye a kicsit túlméretezett barett sapka volt, melyet a modellek különböző színekben (szürke, ezüst, fekete, barna) és anyagokban viseltek a kifutóra lépve, ezzel kissé franciás megjelenést adva és karakteressé téve az öltözékeket. A sziluettek az 1940/50-es éveket idézték a karcsú, homokóra szabásokkal, enyhén hangsúlyozott vállakkal, vékony övekkel a derékon, a klasszikus hosszakkal a szoknyáknál, s a bő és egyenes szárú nadrágokkal.
A divatbemutató első harmadában az uralkodó szín a szürke volt, nadrágkosztümöket, kosztümöket, szép gyapjú kabátokat láttunk ízléses és különleges táskákkal, kesztyűkkel és cipőkkel kiegészítve. Itt megemlíteném a maxiszoknyás kosztümöt háromnegyedes ujjhosszal és a hímzett és gyöngyözött kosztümöt, nagyon elegáns, ugyanakkor egyszerű vonalvezetéssel. Puritán volt az elől végig gombos ujjatlan ingruha fekete inggel, fehér gallérral és kézelővel.
A középső tourban a meleg árnyalatok kaptak hangsúlyt, a barna, sárgás, terrakotta és tégla színek nagyon kellemes hangulatot árasztottak, a csipetnyi padlizsán megfűszerezte ezt a melegséget. A fekete kiegészítő színként bukkant fel inkább, különleges volt az egyszerű vonalú, barna csipkeruha fekete kabáttal. A szőrme természetesen már télies jellegű és feldobja a szimpla gyapjú szoknya és szatén ing együttesét. A fekete csipke és masni a nyakban kiemeli a melegbarna szatén felsőt, valamint a fekete élére vasalt nadrágot. A business look nem csupán szürkékből áll, ezt bizonyította be a tervezőnő e darabokkal, melyekkel feszegeti a határokat, hogy meddig lehet elmenni a nőiesség kiemelésével.
Az utolsó harmadban a fekete szín volt domináns, ám az eddigieket összefoglalva a szürke és a meleg barna is megjelent, utóbbi egy gyönyörű, finoman csillogó, suhogó estélyi és szőrmekabát, valamint kiegészítők formájában. A nemesebb anyagok itt előtérbe kerültek, szaténok, csipkék, kis szőrmék itt–ott felbukkantak. Az aranyhímzés nagyon különleges az egyszerű szabásoknál, a mélyebb dekoltázsok, a letisztult vonalak és sziluettek a matériák nagyszerűségét hangsúlyozták ki.
A divatbemutató végén a kifutón a modellek újból kivonultak, s maga a tervezőnő is megjelent, nagy sikert aratott a Business Look kollekció bemutató. A taps után a konferanszié segítségével értékes nyereményeket sorsoltak ki a jelenlévők között, majd a nagyérdemű egy fogadás keretében személyesen gratulálhatott Tóth Borinak.
,,Ízlésre nevelni, irányt mutatni"
A kreativitás egyértelműen kiviláglott a hivatalos megjelenéseken túl a designer öltözeteiben, a nagyon jól variálható darabok igényes megjelenést biztosítanak minden alkalomra az összeállított ruhatárból. A tervező elhivatottsága nem kérdéses: „Az ízlésre nevelni kell, s ha ott van a kezemben egy eszköz, mellyel ezt megvalósíthatom, akkor ezzel mindenképpen élek.” - nyilatkozta Tóth Bori. Valóban, az ízléses kollekció azonnal megnyerte szívünket, szemünket, megérintette lelkünket; szeretett volna valami pluszt adni a piacon fellelhető kínálaton túl.
A divatbemutató képeit itt tekintheted meg!
Ungor Tímea
Fotók: Holecz Endre