2009. november 10.
Megérinthetetlen boldogság
Ami összeköt: a divat!
Ki ne vágyott volna már sok pénzre, csillogásra és hírnévre?! Gia Marie Carangi mindent elért, amiről egy nő valaha is álmodhat. A Vogue címlapjáról nézve boldognak és tökéletesnek tűnt, élete azonban korántsem volt ennyire álomszerű.
Egy név: Gia
Gia 1960. január 29-én született Philadelfiában. Testvére, Joe így emlékszik rá gyerekként: „A szoba egy része csak az övé volt. Az itt lévő ágyon sorakoztak a babái, úgy, mint minden más átlagos lánynak.” Családi életük azonban nem volt szokványos. Állandóan veszekedő szülei 1971-ben különváltak. Gia édeanyja, Kathleen elköltözött, majd hamarosan ismét férjhez ment. Gia ekkor volt 11 éves, s mivel nagyon közel állt anyukájához, ezért megviselték a történtek. A válást követően szinte senki nem figyelt rá, ezért tinédzserként bármit megtehetett, amit csak akart. A zenében és a koncerteken lelt második otthonra. Imádta Dawid Bowie-t és folyamatosan lázadt. Édesanyja elmondása szerint már ekkor bárkit bárhol szájon csókolt, legyen az lány vagy fiú.
A tinédzser éveinek közepén jött a lehetőség, melyet megragadott. A család egyik barátja, Joe Petrelis elkészítette első képeit, melyen nemcsak szép, hanem különleges és természetes volt. „Nem tudom megmondani, hogy csinálta. Gia ösztönösen érezte, hogy mit kell csinálni a kamera előtt, ezért vált nagyszerű modellé.” - mesélte Joe később. Aztán 1978-ban New Yorkba ment szerencsét próbálni. Anyukája lent várta egy kávézóban, míg Giat meghallgatta Wilhelmina Cooper, egy modellügynökség vezetője. Szerződést ajánlottak neki, s dolgozni kezdett. Mindenki meglepetésére a sok szőke modell közül kiemelkedett és karrierje elindult a csillagok felé. A fotósok szerették, mert laza és könnyed volt. 1978-ra olyan nagy újságok címlapjain jelent meg, mint a Cosmopolitan vagy az amerikai Vogue.
Miközben milliárdokat keresett, magányos volt. Michael, a másik bátyja így emlékszik: „Egyedül volt és keresett valakit, aki szeretni tudja. Néha az éjszaka közepén megjelent a házamnál és arra kért öleljem meg.” Később - 1978. októberében - adódott egy munka, mely hatást gyakorolt egész életére. Épp Cris von Wangenheim fényképezte, mikor jött a hirtelen ötlet: ha marad a fotózás után, akkor csinálnak néhány meztelen képet. Gia egy kerítés mögött állt, teljesen meztelenül esetlen törékenységet sugallva. Cris feloldva a magányos pózt, megkérte a jelen lévő ismert sminkest, Sandy Lintert, hogy vesse le ruháit és álljon a másik oldalra. Megtette, a képek pedig elkészültek. Ezek a fotók később bejárták a világot, akárcsak a szárnyra kelt hír: Gia beleszeretett Sandy-be. Nehéz megmondani, hogy szerelmük mennyire volt valós és élethű, de az biztos, hogy a vonzalom nem hiányzott.
Szerették egymást, de mégsem valósult meg a teljes összhang.
A helyzet egyre rosszabb lett. Az 1980-as Vogue fotózáson már ott voltak a tűnyomok a karján. A megkeresett pénzt drogra költötte. Szakmai karrierje leáldozni kezdett. Lassan senki nem akarta alkalmazni, mert a fotózások közben is lőtte magát, sokszor elaludt vagy önkívületlen állapotba került.
A modell életének bemutatása jól sikerült. Többek között azért, mert Angelina Jolie látható a főszerepben, akinek szépsége és színészi játéka is elragadó. Ha kell, akkor laza, ha kell, akkor csábos. Ebben a filmben nincsenek korlátok: nők és férfiak ruha nélkül, lopott vágyak azonos neműek között.
„Anya: - Nézd magad. És nézz meg engem. Nézz minket. Nézd, milyen csinik vagyunk. Az vagyok. Én vagyok a legcsinibb csinibabább.
Gia Marie Carangiról még bővebben itt.
Szlopóczki Janka
Forrás, fotók:
thegiacarangiproject.com,
inoutstar.com