Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

Madonna is fashion!” (Jean-Paul Gaultier)

 II. rész


Music makes the people come together”


2000. szeptember 19-én jelent meg Music című lemeze. Új lemez, újabb felzúdulások: míg az American Pie c. szám videójában amerikai szimbólumokkal együtt láthattuk, addig a címadó dal klipjét csak este vetítették a zenecsatornák a táncos jelenetek miatt. Ráadásul egy kis túlzással Madonna több ékszert visel ebben a videóban, mint az összes többiben együtt véve. A Music c. dal klipjében a sok ékszerrel, fehér bundában és világosabb árnyalatú hajszínnel adja a világ tudtára, hogy ő egy díva. Nem mintha eddig nem tudtuk volna. A második kimásolt maxi az albumról a Don’t Tell Me volt, amelyben cow-girlként jelent meg, a cowboykalap egyébként már a Music c. klipben is fontos motívum volt. A következő kislemez pedig a What It Feels Like For A Girl lett, amelyben egy igazi modern nőt láthatunk. A klipet férje rendezte, tudniillik december 12-én a lázadásából lecsillapodott nő ismét férjhez ment. Ezúttal a nála tíz évvel fiatalabb brit filmrendezőhöz, Guy Ritchie-hez. Az esküvőt Skóciában tartották, szerelmük gyümölcse pedig Rocco lett. Madonna az esküvő után sem vonult vissza, hiszen tisztában volt azzal, amit a Guinness World Records listája is reprezentál: ő a legsikeresebb női zenei előadóművész, ezért egy válogatásalbumban próbálta meg összefoglalni igazán színes és impozáns karrierjét. A GHV2 (Greatest Hits Volume 2) 1991-től eleveníti fel a legnagyobb sikereket. Nemhogy nem pihent meg, hanem egy újabb nagyszabású világ körüli turnéra indult, amelyben olyan kosztümöket vonultatott fel, amelyeket a pletykák szerint máig utánoznak a divattervezők. Ez nem bebizonyított, az viszont tény, hogy Madonna mindig szigorúan ellenőrizte fellépőruháit.

Bond és Britney

A turnéról visszatérve az új James Bond film, a Halj meg máskor betétdalát jegyzi, sőt a filmben is feltűnik egy kisebb szerepben, sőt, kettőben: egyik énje talpig fehérben, míg másik énje feketében tündököl, ezzel is érzékeltetve a kettősséget, amely mindannyiunkban él. 2003-ban megjelent az American Life című albuma. A címadó
dal klipjét Madonna a háború ellen készítette, hogy felhívja az emberek figyelmét az értelmetlen erőszakra és pusztításra. A klip még megjelenése előtt nagy port kavart, ezért egy finomabb verziót is készítettek, amelyben már csak a terepmintás ruha és a különböző zászlók utalnak a mondanivalóra. Hollywood c. dalával és annak klipjével pedig az egész csillaggyár orra alá tör borsot. Különböző hajszínekkel és impozáns ruhákban láthatjuk a videóban, valamint ismét megcsodálhatjuk hajlékonyságát. Ugyanebben az évben jelent meg Britney Spears Me Against The Music c. dala, amelyet Madonnával közösen énekelt. A világsikert elősegítendő természetesen ehhez a dalhoz is készült egy meglehetősen érzéki klip, de még nagyobbat dobott a sikeren közös MTV-s fellépésük, amelyben Christina Aguilerával együtt énekeltek. Egy esküvőt jelenítettek meg a színpadon: Madonna volt a férjjelölt, a két fiatal tehetség pedig a két menyasszony. Ez a fellépés sokban alludált Madonna egy régebbi MTV-s fellépésére, pl.: Britney és Christina menyasszonyi ruhájának övén is szerepelt a Boy Toy felirat, akárcsak régebben Madonnáén. A produkció kezdetén Britney egy tortából kibújva énekelte a Like A Virgint, akárcsak Madonna az 1984-es MTV díjkiosztón. A későbbi botrány oka, hogy a Hollywood c. dal előadása után Madonna megcsókolta mindkét fiatal énekesnőt, ami elég témát szolgáltatott a sajtónak. Persze a Madonna-rajongók tudták, hogy esedékes már egy újabb botrány. Madonna hozzáfűzte a történtekhez, hogy heteroszexuális, a biszexualitás csak színpadi szereplés része. Madonna egyébként a feliratos pólóival is divatot teremtett, ugyanis a New York-i koncertjén Britney Spears-es pólóban jelent meg, majd később Kylie feliratúban, és ezzel egy csapásra egy új divatőrület kapott lángra, mindenki feliratos pólókban mászkált az USA-ban. Divatteremtő képességét a Versace cég is felfedezte, így 2004-ben Madonna lett a divatház arca, és a kooperáció azóta tart.

Esther jövője

Madonna már régóta a kabbalavallás hívője, ennek jegyében kabbala karkötőt visel, amellyel ismételten sikerült őrületet kiváltania, hiszen egyre-másra jelentek meg a piros fonalak a hollywoodi bal csuklókon. Még kabbalanevet is választott magának: Esther. 2005-ben Madonna próbálta élni az üzlet- és háziasszonyok életét. Mesekönyvet adott ki, a jógát népszerűsítette, és saját multimédia cégének, a Maverick útját egyengette. Mégis leginkább azon törte a fejét, hogy milyen nagy dobással térhetne vissza a zeneiparba, hogy ismét megerősítse pop-, és stílusikon titulusát. Ráadásul az is rettentően zavarta, hogy egyes énekesnők őt utánozzák (pl. Gwen Stefani) és nemtetszésének hangot is adott nyilatkozataiban.

„Get ready to jump”


Madonna tehát tervezgette a visszatérést, amit cirka egy év múlva meg is valósított, diszkó-dívaként. Voltaképpe
n (ismét) újjászületett a Confessions On A Dancefloor c. albumával. Mivel ért a divathoz, ezért jól felismerte, hogy már több éve dúl a retró, ezért neki is valami hasonlót kell alkotnia a sikerhez, ezért egy régi ABBA-számot dolgozott fel, és öltözködését is teljesen ehhez idomította. Ondolált frizurával, erős pink színű dresszben, térdig érő harisnyában, illetve feszülő farmerben és lila dzsekiben láthatjuk a Hung Up c. klipben. Hogy teljes legyen a retró összkép, eme klip görkorcsolyás diszkós jelenettel ér véget. A Sorry-ban ismét apró dresszben pompázik az énekesnő, de már lila színűben, a haja szintén kifelé szárítva az ABBA-stílust követi. A Get Together-ben és a Jump-ban azonban már megint más arcát mutatja a pop nagyasszonya. Utóbbiban sokkal világosabb szőke a haja és már csak az álláig ér, követve a 2006-os bubi-frizura divatot. A visszatérés gyönyörű, ismét sikert-sikerre halmoz és lányok milliói kezdik megint utánozni megjelenését. 2007-ben útnak indult a The Confessions Tour, amellyel szintén felborzolta az idegeket: egyszer provokatív lovaglóruhában dominaként domborít a színpadon, máskor egy rodeóbikán énekel talpig bőrruhában, aztán pedig keresztre "feszítve” tűnik fel. Mindezt azért, hogy felhívja a közönség figyelmét az afrikai AIDS-betegekre, de rosszakaró szerint leginkább csak megütközést kelt, többnyire a vallásos emberekben.

Diva
tikonból tervező?

2007-ben jelent meg ruhakollekciója a H&M-nél. Az általa tervezett ruhákra a letisztult formák és a minimalizmus jellemző (a Vogue-stílus tehát már a múlté). A fekete-fehér, khaki, bézs és szürke színek dominánsak, anyagok terén pedig a selyem, a gyapjú, a pamut, a kasmír, valamint a bőr. Az árak a hétköznapi emberek számára is elérhetőek, ezáltal kézzel foghatóvá válik a Madonna-stílus. Ezek a ruhák a sikkes retro-couture inspirációi, a szabásvonalak pedig brit stílusúak. Kiegészítőket is tervezett Madonna, de ezek hazánkba nem jutottak el, pedig a szakma nagyon dicsérte őket. Persze a kritikusok azt emelik ki a kollekcióval kapcsolatban, hogy New Yorkban többnyire transzvesztiták kapkodták el az énekesnő ruhakölteményeit. Ez lehetséges, de az vitathatatlan, hogy Madonnának szenzációs érzéke van a divathoz és a trendekhez, kitűnő stílusérzékkel bír, ráadásul dicséretreméltó, hogy a tervek legapróbb részleteit is ő dolgozta ki. Természetesen H&M-es ruháin kívül saját honlapjáról is rendelhetünk Madonna-ruhákat.

Mint anya

Egyértelmű, hogy Madonnának óriási hatása van a világra, ezt jól példázza az is, hogy a Forbes magazin idén is összeállította a 100 legbefolyásosabb híresség listáját, amelyben Madonna a harmadik. A bronzérmes díva sokaknak példát mutatva 2007-ben egy színes bőrű árvát fogadott örökbe, ezzel és új Hey You c. dalával is arra akarja felhívni a figyelmet, hogy segítsünk az elesetteken, vigyázzunk egymásra. Természetesen a karakán anya miatt a divat kényes kérdés a Ritchie családban. Madonna nem szól bele gyerekeinek öltözködésébe, inkább külön stylistot fogadott melléjük. Persze észrevette, hogy lánya és fia egyaránt egy-egy ruhadarabot preferál, holott megtehetnék, hogy naponta harmincszor átöltözzenek. ,,A lányom éppen olyan periódusát éli, amikor annyira szűk farmert hord, hogy képtelen behajlítani benne a térdét. Én meg állandóan rászólok: nem vennél fel valami mást is végre? Tele van a szekrényed ruhákkal, és örökké ez van rajtad. Vagy legalább vegyél fel hozzá egy övet, mert kilóg az egész feneked, amikor lehajolsz! A fiammal ugyanez a helyzet, le sem lehet róla robbantani az agyonhordott terepmintás Gap nadrágját. Mindketten állandóan ugyanazokban a ruhákban járnak. Lourdes elég önfejű, ha divatról van szó, Guy sokkal engedelmesebb. Imádom, ha a férjem öltönyt visel, és ezt meg is mondtam neki. Öltözködés tekintetében könnyen befolyásolható.” – mondta Madonna, aki egész biztosan nem szenved ruhahiányban, ugyanis az énekesnő egy raktárépületből kialakított múzeummal is rendelkezik, ahol az összes fellépő- és esküvői ruháját őrzik.

Madonna a posztmodern megtestesítője?

Igen, mert ő írja a dalait, ő készíti a zenét, a koreográfiát, kitűnően táncol, ő tervezi meg a díszletet, és még a sminkjét, kosztümét is ő maga kreálja meg. Folytonosan változtatja a színpadi imázsát, a prostituálódott jó kislánytól a patyolatba öltözött szűzig, Marilyn Monroe-tól a húszas évek gengszter szajhájáig, a neo-hippitől a gyönyörű királynőig, vagy éppen a meztelen szexszimbólumig mindenféle szerepkörben kipróbálta magát és mindegyikben kitűnően helytállt. Erről ő így vélekedik: ,,Nincs kedvenc külsőm, stílusom. Mindegyiket szeretem. Nem szeretek visszatekinteni. Ki akarja a tavalyi ruháit hordani, amikor ott van az a rengeteg új dolog, amit megvehet?”. A címlapok állandó főszereplője összetett egyéniség. 1990 után pszichológushoz járt, és elemzői személyiségtorzulásokkal magyarázták imázsváltásait. Erre nincs garancia, de tény, hogy Madonna hosszú évtizedeken keresztül abszolút ott volt és van az élvonalban, ha nem éppen ő maga az. Jeffrey Katzenberg, a Walt Disney Studio elnöke ezt mondta róla: ,,Folyton fejlődik, soha nem marad nyugalomban. Minden második évben egy új kinézettel, önmaga új megjelenítésével, új viselkedéssel, új dizájnnal áll elő. És minden alkalommal sikeres. Ha ez egyszer megtörténik valakivel, rendben van, az talán szerencse. Ha kétszer, az véletlen. Ha azonban háromszor, akkor az illető kiugró tehetség. Egyfajta zseni. Madonna pedig már a hatodik vagy hetedik alkalommal viszi véghez.". Ez persze tükrözi a kultúránkat: mindig az újat keressük, egyik imázsról a másikra váltunk, eldobjuk az unalmast. A különleges Madonna pályafutása azonban még korántsem ért véget. Valószínűleg még számos új imidzzsel rukkol elő, hiszen karrieristaként így vélekedik: ,,Azt tervezem, hogy én leszek az évszázad egyik legnagyobb szupersztárja.”. Sikerült neki.


Kató Iringó


Fotók:
recollectionbooks.com,
troyparke.com,
photo.sing365.com,
news.bbc.co.uk,
smh.com.au,
kabbalah-jewelry.com,
ilikemusic.com,
clipov.net,
shinymedia.headshift.com,
farm1.static.flickr.com,
shout.ru


1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
12345»

Rihanna top 10 - nem dalok, h...

Nézzük meg a születésnapos énekesnő legjobb divatpillanatait!»»

Hamupipőke és Szőke herceg eg...

A szerb születésű, 19 éves androgün modell, Andrej Pejic az egész világot levette a lábáról. »»

Topmodellek: múlt és jelen - ...

Ikonok, akik az első részből kimaradtak.»»

Topmodellek: múlt és jelen - ...

Vajon hogy néztek ki karrierjük kezdetén és mi történt velük azóta?»»

Akkor és most

Kíváncsi vagy a szupermodellek evolúciójára?»»

Johnny Depp, a csodabogár

Vérbeli lázadó, krakéler fenegyerek. Provokatívan egyedi, mégis ellenállhatatlanul szuggesztív.»»