Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

Carole Bouquet: „Felfedeztem az életet”
 
Szépségikon, színésznő és borász. Ezeken az egymástól teljesen eltérő szerepeken keresztül megtalálta belső egyensúlyát. Szicíliában pedig, ahol a Nap által érlelt szőlőből bort termel, végre rálelt gyökereire és valódi otthonára.
 
„Dél, a boldogság ígérete…”

A gyönyörű Carole Bouquet ragyogásának, derűjének, nyitottságának és erejének nem más a titka, mint a 40 ºC-os forróság, és a sugárzó Nap fénye. A dél az antidepresszánsa. Amint földet ér Róma repterén, a Fiumicino-n, vagy a szicíliai Trapani reptéren – mely talán a legcsúnyább a világon -, azonnal jól érzi magát. Mindig is olasz akart lenni. Kemény munkával és kitartással sikerült megvalósítani ezt az álmát és visszatalált eredeti szicíliai gyökereihez. Sokáig elfojtotta vágyait, mert attól félt, hogy nem éri el azokat, vagy azok hagyják őt cserben. Például soha nem mondta ki, hogy színésznő akar lenni. Ellenben ma már mindent érzelemmel, és teljes odaadással csinál. A világot próbálja meg az álmaihoz idomítani. Nem szenved olyan dolgoktól, melyek felett nincs kontrollja – ilyen például az idő múlása -, és nem fél sem a haláltól, sem a fájdalomtól, sem a betegségtől. 
 
„Borász vagyok”

Napjaink egyik legismertebb francia színésznője jól öltözött, szórakoztató, elbűvölő szépsége néha kissé fagyos, de szemében a lázadás tüze lobog. Egy pici, vulkanikus olasz szigeten, Pantelleria-n érzi magát igazán otthon. Ez a csendes, nyugalmas, rejtélyes öblökkel szegélyezett szigetecske fél úton helyezkedik el Szicília és Tunézia között. Turisták által még kevéssé látogatott, így kellemes búvóhelyül szolgálhat mindenkinek, aki igazi pihenésre, kikapcsolódásra vágyik. Carole Bouquet egy borászat tulajdonosa. Úgy véli, hogy a földdel való foglalatoskodás, a szőlő és a bortermelés volt az, ami idesodorta, majd itt lehorgonyozta. Kihangsúlyozza, hogy nem sznobizmusból termel bort, és nem a saját érdemeit szeretné ezzel növelni, hanem csupán vonzódik a borászathoz, mint amolyan kedvteléshez, melyben az ember örömét leli, és melyben felfedezi önmagát. Tíz év alatt, parcelláról-parcellára művelte meg az elhagyott földet, melyen ma már fiával, Dimitri Rassam-mal saját borát (Sangue d’oro) termeli. (Férje Jean-Pierre Rassam, egy francia producer volt, aki 1985-ben meghalt.) Attól pedig egy cseppet sem fél, hogy emiatt majd furcsán néznek rá Párizsban, vagy a filmes szakmában. Sőt, éppen hogy öröm és elragadtatás tölti el, ha a napsütésre és a virágzó kertjére gondol. Ha mostanság arról kérdezik, hogy mi a foglalkozása, akkor őszintén és büszkén azt válaszolja: „Borász vagyok”. Mindemellett továbbra is színészkedik. A jövőben mind filmvásznon, mind színpadon sokat szerepel majd.
 
„Semmiféle identitást nem kaptam otthonról”

Carole Bouquet 1957-ben született Neuilly-sur-Seine-ben, Franciaországban. Szülei elváltak, apukája nevelte fel nővérével együtt, így körülbelül tizenkét éves koráig elég fiús nevelésben részesült. Talán ennek köszönhető, hogy Bouquet számára a nőiesség olyan volt, mint egy idegen nyelv: időbe telt mire megtanulta. Örül, hogy saját magának fia született, mert nem hiszi, hogy jó anyja tudott volna lenni egy lánynak. Saját bevallása szerint családja nem adott neki semmilyen identitást, és a szülővárosából sem merített semmit. Ugyanakkor így is elég erőt és szeretetet kapott ahhoz, hogy élni, kívánni és álmodozni tudjon.
 
„A színészet egy nekem való foglalkozás”

Az egyházi gimnázium elvégzése után beiratkozott a Sorbonne egyetem pszichológia szakára, de néhány nap után otthagyta, és végérvényesen elhatározta, hogy színész lesz. Elkezdett egy színművészeti tanfolyamot, de ezt sem fejezte be, mert egy évvel később Luis Bunuel, a híres spanyol rendező felfedezte, és 1977-ben főszerepet adott neki a ma már klasszikusként számon tartott, a Vágy titokzatos tárgya című filmben. A közvélemény és a kritikusok ekkor ragasztották rá a „fagyos szépség” jelzőt. Néhány hónappal később New Yorkba ment, hogy tökéletesítse angol nyelvtudását. Hamarosan visszatért Párizsba azzal a szándékkal, hogy színházban játsszon. Sorra kapta a filmszerepeket. 1979-ben Bertrand Blier Hideg tál című, majd 1989-ben a Túl szép hozzád című filmjében szerepelt. Ez utóbbi alakításáért neki ítélték oda a legjobb színésznőnek járó César-díjat. A világ James Bond-lányként ismerhette meg, 1981-ben Roger Moore oldalán játszott a Szigorúan bizalmas című filmben. Nemzetközi karrierjét folytatván olyan filmek következtek, mint a Csalóka (1994), Lucie Aubrac (1997), és a Híd két part között (1999), melyet Gérard Dépardieu, a híres francia színész rendezett. A közös munka során egymásba szerettek, kapcsolatuk négy évig tartott. Sokáig idegennek érezte magát a filmek világában, és utálta a próbákat. Ma már a filmvászon és a színpad természetese és nélkülözhetetlen közeg számmára, sőt a próbákat is imádja. Igazán a színpadon érzi jól magát, hiszen ott közelebb kerülhet a nézőkhöz.
 
„A szépség fegyver”

„Abban a pillanatban, amikor egy férfi rám helyezte a tekintetét, tudtam, hogy a szépség egy fegyver. A vágyak, melyeket én idéztem elő, félelemmel töltöttek el.” – vallotta meg egyik interjújában. Bouquet-nak nem igazán tetszett ez a hatalma a szépségnek, hiszen nem szerette sem a hatalmat, sem a hatalmas embereket. Sokáig riadt és félénk volt. Általában fekete színű ruhákba öltözött, azért, hogy beleolvadjon környezetébe. Később, a Túl szép hozzád című film és a Chanel-szerződés korszakában megbékélt a szépségével. Ma, ha ránéz a fiatal lányokra, akkor azonnal látja, hogy melyik lány az, aki tudatában van vonzerejének, és ki az, aki nem. „Az ő korukban Bunuel-el forgattam az első filmemet. Bunuel hetvenhét éves volt és úgy olvasott bennem, mint egy nyitott könyvben. Számomra ő maga volt az ördög. Minden, amit megjósolt nekem – beleértve a szerződést a Chanel-el – valóra vált.” A világ egyik legnevesebb divatháza, a francia Chanel cég szerződést kötött vele a híres Chanel Nº 5 parfümjének reklámozására. Az 1990-es években Bouquet volt a Chanel nagykövete. „Carole Bouquet maga a nőiesség, akiben a Chanel 5 álcája alatt őrület rejtezik.” – mondta Bernie Bonvoisin, a Blanche, a Bosszúálló Angyal című film rendezője.
 
„Nem érdekel a divat”

Habár Bouquet megosztotta idejét színészi karrierje és a modellkedés között, mégis merészen jelenti ki, hogy nem érdekli a divat. A hétköznapokon legszívesebben farmert hord. Ezt persze nehezen tudjuk elképzelni a kamerák és a közönség előtt állandóan csinosan és divatosan megjelenő szépségikonról. És arról se felejtkezzünk el, hogy elismeri és szereti a haute couture-t, eredetiségéért, aprólékosságáért és igényességéért. Szerinte egy haute couture ruha bármely nőt képes rendkívülivé varázsolni.
 
 
Bakai Krisztina

Fotó: madame.lefigaro.fr

1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
«12345»

A Beckham kultusz

Médiasztár pár kereszttűzben.»»

Grace Kelly

Az 1950-es években Grace Kelly a puszta megjelenésével valóra váltotta a filmstúdiók álmát.»»

Sophia Loren - III. rész

Egy lezárult korszak után, Sofia a Milano miliardia (A milánói milliárdosnő) című filmben tűnt fel ismét, melyben ...»»

Sophia Loren - II. rész

1949 őszén Sofiát benevezte édesanyja egy szépségversenyre, A tenger királynője választásra. A háborúban teljesen ...»»

Sophia Loren - I. rész

„A kis Sofia ábrándos kék szeme olyan volt, akár a tenger Pozzoulinál…” – írja Stefano Ma...»»

Ikonunk, Audrey Hepburn

A vaspillangó Elegancia és stílus tekintetében kevés nő tudja felvenni a versenyt Audrey Hepburnnel.»»