Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

A vaspillangó

Elegancia és stílus tekintetében kevés nő tudja felvenni a versenyt Audrey Hepburnnel. Az Oscar-díjas színésznő neve fogalommá vált, amely a kecsesség, a finomság, a báj, a sebezhetőség és a bölcsesség igen finom ötvözetét jelöli. Nagy őzikeszemeivel, hattyúnyakával, törékeny alkatával, és kiugró kulcscsontjával újfajta női egyéniséget testesített meg. Minden ruha telitalálat volt, amelyeket a szerepeihez kiszemelt. Ki ne emlékezne Sabrina csodálatos estélyiére vagy Holly (Álom luxuskivitelben) bűbájos kis fekete ruhájára? Audrey divatra gyakorolt hatása mind a mai napig érvényesül, hiszen a minőség és a kiválóság sosem megy ki a divatból. Időtálló öltözködési stílusa maradandóan befolyásolta a divatot. A színésznő az öltözködési forradalom közepette is kitartott az haute couture és Givenchy mellett. „Annyira szeretem a szép ruhákat, hogy az már bűn.” - mesélte.

Bájos és kedves

Audrey kis vékony, leheletfinom lány, mégis az embernek az az érzése támad, amikor őt látja, hogy valami igen figyelemreméltó jelenség közelében van… Olyan kisugárzás ez, ami vagy van, vagy nincs egy embernek… Ő valami újnak, valami finoman előkelőnek a kezdetét jelentette. Annyira bájos és kedves volt, hogy öt perc után mindenki beleszeretett. Azért voltam bajban, mert álmomban beszélni szoktam, de szerencsére a feleségemet is Audrey-nak hívják…” – mondta róla Billy Wilder
 
Tánc és film

Audrey balett-táncosnak készült, és mindig kitűnt a többi táncosnő közül akaraterejével és csodálkozó szemeivel. Mindenki meglátta benne azt a bizonyos je ne sais quoi-t, azt a homályos, kivételes valamit. A modellkedést, a film- és színházszerepeket eleinte csak a pénz miatt vállalta, de aztán karrierje oly nagy lendületet vett, hogy elmondhatta
magáról, hogy ő volt az első színésznő a színház és a mozi történetében, akivel egyszerre kötöttek szerződést egy Broadway darabra és egy hollywoodi filmre. Mindezt hihetetlen kitartásának köszönhette: akár 16 órát is képes volt gyakorolni. A sok gyakorlással az önbizalomhiányát próbálta palástolni, hiszen amikor játszott mindig bizonytalannak érezte magát. Pedig filmjeivel – Ondine, Sabrina, Egy apáca története, Álom luxuskivitelben, Várj, amíg sötét lesz, stb. – meghódította az egész világot, sőt a Római vakáció címűért Oscar-díjat is kapott. A filmekben is nagyon fontosnak tartotta ruhákat, ugyanis erőt adott neki, hogy legalább kinézetre olyan, mint a főszereplő, akit alakít. Saját elmondása szerint néha csak a ruhának köszönhette, hogy bizonyos jelenetei jól sikerültek, például a My Fair Lady-ben, amelynek egyik részében egy lépcsőről kellett lesétálnia pazar ruhában, nagyszerű frizurával és tele gyémánttal.

Első osztályú
 
Bárónő anyja egyedül nevelte őt és fivéreit a háború alatt, és gyakran nevezte lányát rút kiskacsának. Többek között emiatt két lábon járó komplexushalmaz volt a gyönyörű, kifejező barna szemeiről híres színésznő. Az volt a rögeszméje, hogy deszkamellű és a lábai túl nagyok. Arcát túl szögletesnek, végtelenül nevetségesnek, testalkatát pedig lehetetlennek tartotta, mindemellett azt vallotta, hogy szembe kell néznünk a fogyatékosságainkkal, ezzel példát mutat/mutatott nők millióinak, akik szintén nincsenek/nem voltak megelégedve magukkal. Saját magát nem tartotta ikonnak, pedig nagyon is az volt. Még az ünnepelt operaénekes, Maria Callas is Audrey-t tekintette példaképének az öltözködés terén. Voltaképpen Audrey ruhatára nem mennyiségileg, hanem minőségileg volt figyelemreméltó. Ruháinak többsége megtévesztően egyszerű volt: fekete ruha, fehér körgalléros blúz, esztétikus kosztüm, lezser nadrágok. Ruhái mindig a legjobbak voltak, ritkán spórolt a minőségen vagy a komforton. A leghétköznapibb inge vagy kalapja is – amelyeket például kertészkedés közben viselt – első osztályú minőség volt, de puritán stílusú. Bámulatos, hogy bármit vett fel, minden ruhadarab tökéletesen elegáns volt rajta. Ékszer és smink nélkül is úgy nézett ki, akár egy királynő.
 
Givenchy, örök kapocs

Leghíresebb baráti kapcsolata Givenchy-hez fűzte. Egyedül az ő általa tervezett ruhákban érezte azt, hogy önmaga. Így vélekedett a tervezőről: „Ő sokkal több, mint divattervező: ő személyiséget teremt.” Ezért minden egyes filmjénél az volt a kívánsága, hogy Givenchy tervezze a ruháit, vagy ha a ruhákat nem is, de a kiegészítők kiválasztásánál mindig segédkeznie kellett. Együttműködésük egy impozáns új stíluson kívül – amelyet találóan „decolleté Sabrina”-nak neveztek el – egy mély barátságot is eredményezett, amely az évek során egyre erősebb kötelékké vált. „Annyira függök Givenchytől, mint az amerikai nők a pszichiáterüktől
. Ő a legfeddhetetlenebb jellemű ember, akit ismerek.” – mondta Audrey kedvenc divattervezőjéről. A Givenchy-féle ruhák mellett, a hétköznapokban többnyire Ralph Lauren által tervezett ruhákat viselt.
 
Egy kivételes stílus

Audrey utánozhatatla
n báját példázza, hogy amikor a Paramount ruhatervezője, Edit Head Oscar-díjat kapott a Sabrina korszakalkotó jelmezeiért, amelyek Givenchy tervei alapján készültek, Audrey bocsánatot kért a divattervezőtől, és szavát adta, hogy nem fogja engedni, hogy ez még egyszer megtörténjen. Givenchy így nyilatkozott múzsájáról: „Audrey pontosan tudta, hogyan alakíthatja ki a saját határozott, önálló stílusát, amelyhez természetesen az öltözködés is hozzátartozott. Az ő elképzelési szerint megtervezett és elkészített ruhákhoz mindig hozzáadott még valamit magából, valami egészen személyes, apró részletet, amely nem csak egyszerűen eleganciát kölcsönzött a ruháknak, hanem fokozta az összhatást is.” És igen, ezzel írható le a gyönyörű Audrey kivételes stílusa. Vonzereje szemében, humorérzékében és sebezhetőségében rejlett. Szerinte a szexepil valahonnan mélyről fakad, sokkal inkább érezhető, mint látható, és milyen igaza volt. Elismerte, hogy nem rendelkezik olyan paraméterekkel, mint Sophia Loren vagy Gina Lollobrigida, de a vonzerő több mint tökéletes mell- vagy derékbőség. Ezzel a hozzáállásával számos nőnek adott erőt és ad ma is. Audrey szerénysége is bűbájos, azt gondolta, hogy a külseje utánozható: „Bármely nő nézhet ki úgy, mint Audrey Hepburn, csak fel kell fognia a haját, nagy napszemüveget, és ujjatlan ruhát kell felvennie.” Ebben azért tévedett. Hisz ő egyszerű fehér nadrágban és blúzban is felülmúlhatatlan látványt nyújtott, és ezt nem mindenki tudja utána csinálni. 
 
Fénysugár

Audrey hamar ráébredt arra, hogy a hírnévre és a szépségre alapozott élet kérészéletű, ezért mindig önmaga maradt – realista, határozott és törődő. Tulajdonképpen karrierjét arra használta fel, hogy művészetet teremtsen, hírnevét pedig arra, hogy emberségből példát mutasson. Bárhogy is alakult az élete, mindig sugárzott, és egy pillanatra sem felejtette el, hogy az élet egy óriási lehetőség!
 

 Kató Iringó

Forrás: Hellstern: Audrey Hepburn világa,
Harris: Audrey Hepburn,
Stresau: Audrey Hepburn filmjei

Fotók: reneeashleybaker.files.wordpress.com,
saintjosephslilies.files.wordpress.com,
tonova.typepad.com


1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
«12345»

A Beckham kultusz

Médiasztár pár kereszttűzben.»»

Grace Kelly

Az 1950-es években Grace Kelly a puszta megjelenésével valóra váltotta a filmstúdiók álmát.»»

Sophia Loren - III. rész

Egy lezárult korszak után, Sofia a Milano miliardia (A milánói milliárdosnő) című filmben tűnt fel ismét, melyben ...»»

Sophia Loren - II. rész

1949 őszén Sofiát benevezte édesanyja egy szépségversenyre, A tenger királynője választásra. A háborúban teljesen ...»»

Sophia Loren - I. rész

„A kis Sofia ábrándos kék szeme olyan volt, akár a tenger Pozzoulinál…” – írja Stefano Ma...»»

Madonna, a kaméleon - Második...

Madonna is fashion!” (Jean-Paul Gaultier) A Madonnáról szóló cikk második részét itt olvashatjátok...»»