Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum


Az USA legigézőbb városa abszolút divatmániás

A város

New York City a legnépesebb város az Egyesült Államokban. A legek országában a legek városa: a legszínesebb, a legszmogosabb, a legzsúfoltabb, a leghangosabb, a legpörgőbb és az egyik legdivatosabb metropolisz. A Nagy Alma híres a felhőkarcolóiról, múzeumairól, hídjairól, zenéjéről, modern művészetéről, egyszóval az üzleti, a divat- és a reklámvilág fellegvára. A világ összes országából érkezett bevándorlóknak köszönhetően olyannyira kozmopolita, hogy az már elképesztő. Times Square, Central Park, Broadway, Brooklyn, Bronx, Manhattan, Long Island, mind-mind apró kis ország, amelynek lakói kivétel nélkül rohannak valahová, de mindig észben tartják, hogy a következő sarkon akár egy hírességgel is összefuthatnak.

Az életérzés

Hunyd be a szemed és képzeld el, hogy egy exkluzív partyn vagy, nem máshol, mint egy felhőkarcoló cirka századik emeletén, az egyik pazar manhattani luxuslakásban. Természetesen a legújabb divat szerinti mesés ruhádban mutatkozol és a szintén jól öltözött emberek között kortyolgatod a koktélodat. A hangulat felemelő, senki sem aggodalmaskodik, a dohányfüstből már-már kirajzolódik a Carpe Diem szalagcím. Ezen tovább ábrándozva egy gyönyörű kis ízelítőt kaphatunk a mohóan exkluzív nagyvárosból.

NY sokszínű, mindig az. Egy 200 km/h-ás sebességgel pörgő színes világ. Nagyváros nappal: dugóval, millió autóval és siető, tökéletes frizurájú, kávét szürcsölő emberekkel, és persze sárga taxival minden mennyiségben. Nagyváros este: klubokkal, éjszakai bárokkal, előadásokkal, szórakozóhelyekkel, azaz fergeteges bulikkal. És nagyváros mindig: a divat terén. Mi sem példázza ezt jobban, mint a Szex és a New York című sorozat 4 karakán női szereplője, vagy Az ördög Pradát visel című mozifilm szerény Andyje és drákói szigorú Mirandája. Mindegyikük a szabadság valamilyen megtestesítője, akik jól tudják, hogy NY-ban mindenki megtalálja a számításait, még akkor is, ha magas sarkakon tipeg.

A divat

NY nem véletlenül áll körülbelül második helyen a divat fővárosainak sorában, rögtön a fények városa után. Amennyire sokszínű a lakossága, olyannyira változatos város a divat világában. A divathetek egymást érik, így minden divattervező álma, hogy neve ismerősen csengjen az észak-amerikai kontinens divat-főhadiszállásán. Nemcsak a fiatalok, de az idősebbek is hihetetlenül sok divatirányzatot képviselnek. Míg egyesek a testékszereket részesítik előnyben (derült ki a New York állambeli egyetemek legutóbbi, közös felméréséből), addig mások a flip-flop papucsot vagy az erőkarkötőket. Utóbbi a legújabb divatőrület az Államokban, még olyan sztárok is viselik, mint Richard Gere, Madonna vagy Naomi Campbell. Az erőkarkötők ötlete egy New York-i tervezőnőtől származik, aki ráébredt, hogy ezek az ékszerek reményt tudnak nyújtani a New York-i embereknek, olyasvalamit, amiben hihetnek. Szóval kreativitásból nincs hiány ebben a nagyon is élhető divatvárosban, ahol mindenki másképp néz ki, és pikánsabbnál pikánsabban kinéző figurák suhannak a felhőkarcolók árnyékában.

Amikor az amerikai divattervezők munkáira gondolunk, akkor egyre-másra egymástól elütő stílusok képei kavarognak bennünk, azonban előbb-utóbb mégis kirajzolódik egy összetett stílus, amely utánozhatatlan, ez New York védjegye. Ennek köszönhetően pedig jó pár New York-i divattervező nevet szerzett magának a divat szédületes világában: Tommy Hilfiger, Calvin Klein, Carolina Herrera, Donna Karan, stb.. Utóbbi kollekciójának nevébe is belefonta szeretett városának monogramját, sajátja mellé. A DKNY kollekció a városi, utcai divatra épült, specialitása a hordhatóság és a praktikum. A DKNY vonal létrehozásánál lánya, Gaby ihlette Donna Karant, hiszen számára ő testesíti meg New Yorkot. ,,Kozmopolita férfiaknak és nőknek tervezek; olyan kreatív embereknek, akik nem tudják előre, mit hoz a holnap. Ezért is szerepel New York a márkanév mellett. Kifejezi a hely élettel teli, alkotói energiával és álmokkal átszőtt atmoszféráját." - Donna Karan. A DKNY kollekció része a DKNY parfüm, amely ugyanabból a forrásból nyert inspirációt, amelyből az összes DKNY mű: a nagyvárosi életből, pontosabban New York-ból. Emiatt az üveg alakja is egy stilizált felhőkarcoló. Donna Karan a New York-i élet összes aspektusát egyesíteni akarta ebben az illatban.
Donna Karanon kívül Carolina Herrerát is megihlette a nyüzsgő város. Szintén modern fiatalok részére készítette New York 212 nevet viselő illatait, de a 212 nem egyszerűen csak New York Manhattan kerületének körzetszáma, hanem egy komplex szimbólum, amely a Föld egyik leggyorsabb, legsokfélébb városát és a kultúrák találkozását együttesen jelképezi.
 
Elizabeth Arden 5th Avenue nevű különleges parfümje pedig a bazsarózsa, az ibolya és a jázmin kevert illatával szintén kitűnően reprezentálja New York-ot és legdrágább vásárlóutcájának elegáns atmoszféráját, ahol minden neves üzlet megtalálható, ami számít, és ahol stílusosabbnál stílusosabb hölgyek adják egymásnak a kilincset.

(Nem) minden arany, ami fénylik

Egy történet az ötödik sugárútról: Egy gazdag, elegáns, ámde igencsak hűvösnek és beképzeltnek tűnő nő állt a Tiffany kirakata előtt, és a maga tehetős gőgösségével pásztázta a drága ékszerbolt kirakatát, mígnem egy hajléktalan meg nem szólította: „Megveszi?” - kérdezte tőle egy gyémántgyűrűre mutatva, amely egy kettétört zsemlébe volt helyezve. A nő fagyosan végigmérte a fura alakot és zordan válaszolt: „Meg. Miért kérdi?.”. „Csak mert akkor kihozhatná nekem a zsemlét, ma még nem ettem.” - felelte a hajléktalan. Ezután a hölgy bement az üzletbe és végül megjelent az ajtóban a gyűrűvel és a selyemszalagra kötött zsemlével. Utóbbit odaadta a férfinak és megkérte, hogy szálljon be luxusautójába. Egy szemtanú kérdésére a hölgy hihetetlen természetességgel elmondta: megfürdeti, ad neki ruhát, ennivalót, és hozzáfűzte: hogy ezek után mennyire akar újra ember lenni, az már csak rajta múlik. Talán ez a kis történet jól példázza, hogy igen, New York az a város, amelyben sok minden (furcsaság) megtörténhet, és e történet hallatán talán nem annyira közhelyes a „Senki nem az, aminek látszik.” mondat.

Végezetül a divatos nők kultuszsorozatának főszereplőjétől, Carrie-től egy idézet: „A végtelen lehetőségek városában néha nincs jobb érzés annál, mint tudni azt, hogy egy lehetőség számunkra is adódik.".

Kató Iringó

Fotók: destination360.com,
allposters.com,
port.hu 

 

1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
1234567»

Vásárlás mindenekfelett

Önvizsgálat a boltkórosságtól a felüdülésig»»

Táncmesék Felnőtteknek

Balett kulisszatitkok a Mai Manó Házban»»

Normcore... Hogy micsoda?

A divatvilág szótárába új kifejezés került: normcore. Mi ez?»»

Tömegcikkek kontra designer-t...

Hogyan jutnak el a gondolatok az üzletek polcaira?»»

Elcsípni Valentint

Egy nap, felesleges giccs nélkül.»»

VÁGY

Divatfotó kiállítás januárban a Bálnában»»