Vásárlás. Szükség vagy szórakozás?
Egyszer s mindenkorra le kell szögeznünk, hogy a fogyasztáshoz kapcsolódó értékeknél nincs óriási különbség a két nem között. Férfiak és nők egyaránt vásárolnak és többnyire sokat. Az pedig, hogy folyton vásárolunk, valószínűleg a tömegkultúra hozadéka.
Egy angolszász felmérés szerint a nők valamivel több, mint nyolc évet töltenek el vásárlással az életükből. Ez eléggé megdöbbentő adat. A felmérés szerint egy átlagos brit nő évente 100 órát tölt el vásárlással, ennek kb. 40%-a cipő-, kb. 30%-a táskavásárlásra megy. Ez az angol felmérés nemcsak a tényleges vásárlást vette górcső alá, hanem a kirakat-nézegetésre is kiterjedt, és végül arra a végeredményre jutott, hogy egy átlagos angol nő 48 órát tölt el az életében azzal, hogy bámulja a különböző kirakatokat, és azon filozofál, hogy mit fog megvenni.
Magyarországon sincs probléma a vásárlási kedvvel. A GfK felmérése szerint mindkét nem képviselőinek közel fele mindig ad a környezete véleményére. Azonban egy különbség is megfigyelhető a két nem vásárlási szokásai között: férfiak mintegy 85%-a szerint ,,azt kell megvenni, amire szükség van”, és csak 15% van azon a véleményen, hogy ,,azt kell megvenni, ami tetszik”. Ez a nőknél tulajdonképpen fordítva van, hiszen a megkérdezett hölgyek kb. fele állította azt, hogy számára a vásárlás örömöt jelent.
Tehát ki-ki maga döntse el, hogy számára a vásárlás csupán szükség, kötelesség vagy szórakozás.
Forrás: www.gfk.hu
Kató Iringó
Fotók: azmythfinancial.com,
munka.nl
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is: