A GfK Hungária 2007-es vásárlói szokásokat reprezentáló kutatásából kiderült, hogy a hazai fogyasztók a bevásárláskor számos tényezőt tartanak szem előtt (árszínvonal, a kínált áru minősége, termékskála, az adott üzlet közelsége, és alapterülete), így azt mondhatjuk, hogy igen, többnyire tudatosan vásárolunk.
A felmérésből jól látszik, hogy a hölgyek gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet előtte nem szándékoztak, vagy amelyekre tulajdonképpen nincs is szükségük, azaz kiderült, hogy az impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosabbak. Az akciók és a vonzó csomagolás még jobban vásárlásra késztető faktorok. Utóbbi azonban nemcsak a nőkre hat, hanem a férfiakra is, általában a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van hatással.
Forrás: http://gfk.hu/sajtokoz/articles/200701171200.htm
Fotók: windsormedia.blogs.com,
jupiterimages.com