Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

Tudatos vásárlás kontra impulzusvásárlás

A GfK Hungária 2007-es vásárlói szokásokat reprezentáló kutatásából kiderült, hogy a hazai fogyasztók a bevásárláskor számos tényezőt tartanak szem előtt (árszínvonal, a kínált áru minősége, termékskála, az adott üzlet közelsége, és alapterülete), így azt mondhatjuk, hogy igen, többnyire tudatosan vásárolunk.

A megkérdezettek úgy vélekedtek, hogy vásárláskor az adott kereskedés által kínált áru minősége, ára és az árukínálat mértéke, illetve a bolt közelsége a legfontosabb tényező. A válaszadók többsége nem szívesen utazik túl sokat a vásárlás kedvéért, inkább az igényeiből enged, bár a hölgyek és a vagyonosabb fogyasztók hajlandók többet utazni, és előre megtervezni a vásárlást, hogy elvárásaiknak minél inkább megfelelő üzletben vásároljanak.

A felmérésből jól látszik, hogy a hölgyek gyakrabban vásárolnak olyan termékeket, amelyet előtte nem szándékoztak, vagy amelyekre tulajdonképpen nincs is szükségük, azaz kiderült, hogy az impulzusvásárlásra alapvetően a nők hajlamosabbak. Az akciók és a vonzó csomagolás még jobban vásárlásra késztető faktorok. Utóbbi azonban nemcsak a nőkre hat, hanem a férfiakra is, általában a 20-29 évesekre, a fővárosiakra és a magasabb jövedelemmel rendelkezőkre van hatással. 
 

 Forrás: http://gfk.hu/sajtokoz/articles/200701171200.htm

Kató Iringó

Fotók: windsormedia.blogs.com,
jupiterimages.com

1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
«1234567»

Idő- és feladatbeosztás

Tízből csak három magyar nő edzi a testét heti rendszerességgel.»»

Keleti áru vs. luxus termékek

Magyarország ruházati piaca jó ideje már kétpólusú.»»

Kisebb ár, több ruha

A GfK Hungária szeptemberi ConsumerScope felmérése Kimutatták, hogy 2008 első félévében a magyar háztartások t...»»

FashionScope felmérés

A magyar háztartások 2007-ben összesen 232,1 millió darab ruházati terméket vásároltak. »»

A magyarok véleménye koruk és...

Korkép A magyar nők 57%-a gondolja úgy, hogy korának megfelelően néz ki. Ezt a GfK Roper Jelentés állítja, amel...»»

Már megint a vásárlás...

Többet vásárolunk, mint amennyit megengedhetünk magunknak? »»