A magyar vásárlói kedv tavaly
A magyar háztartások 2007-ben összesen 232,1 millió darab ruházati terméket vásároltak. Ezeket többnyire távol-keleti boltokban és utcai árusoknál. Ez a költés 2,3%-os visszaesést mutat a 2006-os évhez képest.
Egy átlagos magyar család tavaly 104 ezer forintot költött ruhákra, cipőre és kiegészítőkre. 2007-ben több cipőt vásároltunk, mint az azt megelőző évben, de valamivel kevesebb felsőruházati cikket. Egy átlagos magyar háztartás tavaly hétszer vásárolt lábbelit, míg tizenháromszor felsőruházati terméket.
A teljes ruházati költésen belül a sportruházatra fordított kiadások aránya 2005-től kezdve folyamatos jelleggel csökken, 2007-ben egy átlagos magyar család már csak három alkalommal vett valamilyen sportruházati terméket.
Minderre a GfK Hungária Piackutató Intézet idén nyári FashionScope vizsgálata mutatott rá.
Kató Iringó
Forrás: gfk.com
Fotók: rendezvoushotels.com.au,
balkon.c3.hu