Kisebb ár, több ruha
A GfK Hungária szeptemberi ConsumerScope felmérése kimutatta, hogy 2008 első félévében a magyar háztartások több ruházati terméket vettek, mint 2007 első hat hónapjában.
Egy átlagos magyar háztartás 54.100 Forint értékben vásárolt ruházati terméket a 2008. január és június közötti időintervallumban. 2007 első hat hónapjában ugyanez 50.100 forint volt, tehát majdnem 8%-os növekedés mutatható ki.
Mindennek oka abban rejlik, hogy az átlagárak 0,6%-kal csökkentek az előző év első időszakához képest. Különösen a bébiruházati termékek átlagos fogyasztói ára mérséklődött: 22%-os visszaesést mutatnak; de a sportruházati termékek ára is csökkent 14%-kal az azt megelőző év első hat hónapjához képest. Amellett, hogy a cipők és a felsőruházati termékek ára kisebb lett, a kiegészítőké nőtt (ugyanez volt tapasztalható 2006 és 2007 első félévének viszonylatában is).
Kató Iringó
Forrás: gfk.com
dylanamsterdam.com