2012. január 7.
Ideális bevásárlóközpont
Szórakoztatás, finom ételek és közelség a legfőbb szempontok!
Mit várunk egy plázától? Ezt derítette ki a GfK Hungária 2011. őszi, ezer főt megkérdező piackutatása, felmérve azt is, milyen követelményeket támasztunk a belvárosi, valamint a városszéli bevásárlóközpontokkal szemben.
A centrumbéli üzletközpontok esetében a szokásosnál is fontosabb szempont, hogy színvonalas, sokféle szórakoztatási lehetőséget és változatos éttermi kínálatot nyújtsanak. Az átlagos boltok mellett divatmárkákra és egyedi butikokra is számítanak a vásárlók. Inkább a fiatalabb korosztály tagjai látogatják a belvárosi plázákat, ők korántsem csak shoppingolás, hanem szórakozási és étkezési lehetőségek miatt is gyakran találkoznak ezekben az egységekben társaikkal.
A városszéli üzletközpontok viszont inkább hosszú nyitva tartással és ingyenes parkolási lehetőség nyújtásával tudják magukhoz csalogatni a vevőket – érthető okokból, ugyanis a munkából hazaigyekvő felnőttek járnak inkább külvárosi plázákba.
Bárhol is legyen az üzletsor, a vizsgálat eredményei azt mutatják, hogy a fogyasztók 42 százaléka nem hajlandó negyed óránál többet utazással tölteni azért, hogy beérjen a plázába. További 41 százalék a fél órás utazási küszöböt nem lépné túl. 17 százalékuknak viszont megéri többet utazni is, ha azzal a számukra ideális plázába eljuthatnak. Főként az időseknek számít az, mennyi ideig tart odaérniük; a nők türelmesebbek az utazás időtartamát illetően, ahogy a ritkábban plázázók is.
Doroszlai Beáta
Fotó: uniquegiftideashq.com