2010. április 15.
Három évünk telik el vásárlással
A Daily Mail nyilvánosságra hozta a OnePoll kutatását, amely rávilágított arra, hogy a nők életük során (mintának egy 63 éves hölgyet tekinthetünk) összesen 25.184 órát és 53 percet töltenek vásárlással – beleértve a ruhák, kiegészítők, élelmiszerek és háztartási termékek megvételére szánt időt. Ez összesen körülbelül három évnyi időnek felel meg.
A statisztikák azt mutatják, hogy a nők évente körülbelül 84-szer mennek élelmiszerboltba, hogy ott összesen 94 órát és 55 percet töltsenek el. Ruha, cipő, kiegészítő és kozmetikai termékek vásárlása céljából pedig 90-szer indulnak útnak. Ezen belül ruhaszerzés miatt 30 boltot látogatnak meg, e tevékenység évente 100 órát és 48 percet jelent; cipőért 15 üzletbe térnek be, kiegészítők megvételéért 18 további boltba mennek, míg a kozmetikumokért és tisztálkodási szerekért újabb 27 üzlethelyiségben járnak.
A fenti adatokba nem számolták bele a nézelődéssel eltöltött időt: ilyen programra minden egyes évben átlagosan 51-szer kerít sort a gyengébbik nem. Sajnos (vagy szerencsére) nem áll rendelkezésre információ arról, hogy mennyi idő megy el az interneten történő szörfözgetéssel.
A OnePoll a kutatást 2000 nő megkérdezésével hajtotta végre, akik átlagosan 301 bevásárlókörutat tettek meg (ez összesen átlag 399 óra és 46 percet jelent) évente. Figyelembe vették azt, hogy ezek a hölgyek átlagban 63 éven keresztül fognak vásárolni. Az éves átlagú adatokat összeadva az eredmény: a nők 2 évet és 10 hónapot töltenek shoppingolással életük során.
A Daily Mail felhívja a figyelmet azonban arra is, hogy a legtöbb nő nemcsak magának vásárol, hanem ő egymaga szerzi be a ruhákat, élelmiszert és minden más fontos cikket az egész család számára. Ha pedig arra gondolunk, hogy a vásárolgatással 48.000 kalóriát égethetünk el évente, akkor nem is akarunk majd kevesebb időt szánni ilyen kellemes, hasznos programokra.
Doroszlai Beáta
Forrás: stylelist.com,
huffingtonpost.com,
mimifroufrou.com,
readystudygo-project.net
Fotó: dapino-webdesign.nl