Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum
2012. április 5.

Divat a bíróság küszöbén – I.

Ha fellapozunk egy divatlapot vagy beütjük a keresőbe kedvenc márkánk nevét, általában a szívünket megdobogtató szépséges ruhaköltemények után kutatunk, esetleg személyre szabott ötletek felbukkanásában bízunk. Azzal már kevésbé foglalkozunk, hogy a kiszemelt termék előállítása, marketingje vajon megfelel-e a törvényi előírásoknak, a kimondatlan erkölcsi és etikai normáknak.

Most ezzel kapcsolatban készítettünk egy cikksorozatot. Íme, az első rész!

Egy csók provokatív ereje

Ki gondolta volna, hogy a római katolikus egyház és egy ruhákat forgalmazó cég valaha összetűzésbe kerül egymással, méghozzá egyetlen fotó miatt? Az olasz gyökerekkel rendelkező Benetton cég ugyan mindig is a merész, de valódi üzenetet hordozó gondolkodásáról volt híres, tavaly azonban a Gyűlöletmentesség (Unhate) elnevezésű kampányában megjelentetett képével igencsak felbosszantotta a Vatikánt.

A kampány címe Unhate, ami magáért beszél, a Benetton tervezői azonban nem éppen keresztényi aspektusból közelítették meg a mottó üzenetét. A fotómontázson ugyanis XVI. Benedek pápa és a kairói imám csókja látható. A plakát megjelenését követően a Vatikán pillanatokon belül véleményt nyilvánított: kemény szavakkal illette a céget, „elfogadhatatlan provokációnak” minősítette a képet, és azzal fenyegetőzött, hogy hatósági útra tereli az ügyet. A Benetton nem várt a perre, a békesség kedvéért inkább bocsánatot kért és haladéktalanul visszavonta a reklámplakátot.

Az olasz cég egyébiránt több híres politikus csókjával próbálja megpecsételni a világbékét, a Vatikán azokat figyelemre sem méltatta. Úgy tűnik tehát, hiába azonos a két fél - világi és vallási - célja a különbözőségek elfogadása és társadalom egységessége érdekében, a megvalósításhoz vezető úton egymással összeférhetetlen eszközök ütköznek, és valamelyik félnek mindig engednie kell.

Pesti Zora

Fotók: medianewsinpics.com,

itapecerica.com


1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
«1234»

Táskatörténelem

Tudj meg minél többet a Chanel 2.55 táska történetéről!»»

Egy kis logótörténet

Bemutatjuk a világ néhány leghíresebb márkájának logójának történetét.»»

Újabb 10 dolog a divatiparról...

Például gondoltad volna, hogy az első melltartó 1914-ben készült el?»»

10 dolog a divat történetéről...

Kíváncsi vagy rájuk?»»

Görögök I. rész

A gazdag ókori görög kultúra, és amit tudnunk kell róla»»

Róma

A divat kezdete Az ókori Római Birodalom öltözködési szokásairól nagyon kevés lelet tanúskodik, ezért főként a ...»»