Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

2013. május 10.

ZARA üzlet nyílt WestEndben

Az Észak-Spanyolországból érkező divatmárka új üzletének megnyitóján zsúfolásig telt a 2000 négyzetméteres ruhabirodalom: a márka igazi szerelmesei azonnal birtokba vették hazánk 8. ZARA üzletét.

A Zara története egyike a világ legnagyobb üzleti sikereinek: Spanyolország első számú divatmárkája és a két és fél milliárd fontot érő Inditex cégcsoport húzóneve. A céget 1975-ben alapították, ami harminc évvel később a világ egyik leggyorsabban növekvő cégcsoportjává vált a divatiparban. A cégóriás egyébként több, mint 100 céget foglal magában, mindegyiknek megvan a maga feladata: tervezés, kivitelezés, terjesztés. Ehhez a vállalatcsoporthoz tartozik a Zara, a Pull&Bear, a Massimo Dutti, a Bershka, a Stradivarius, az Oysho, a Zara Home és az Uterqüe. Már több mint 400 városban találkozhatunk a márkával, a világ öt kontinensén, és a terjeszkedés még mindig nem állt meg.

Amancio Ortega Gaona 1963-ban kezdett ruhákkal foglalkozni, az első Zara bolt - amely a tulajdonos, Amancio Ortega lányáról kapta a nevét - 1975-ben nyitott meg a galíciai A Corunában. Olyan ruhaüzlet volt, amely nem titkoltan azzal szerezte népszerűségét, hogy a drágább, luxuskategóriás (designer) ruhamárkák inspirációja által készítette és kínálta kollekcióit rendkívül kedvező áron. Így a spanyol hölgyek is a legújabb divat szerint öltözhettek. Ez a női lélek legmélyébe hatoló elgondolás már akkor sikeresnek bizonyult, így Ortega sorjában nyíló üzletei elkezdtek Spanyolország-szerte ismertté válni.

Valamikor a ’80-as években született meg a fast fashion (instant fashion, gyorsdivat) ötlete Ortega fejében, ami tulajdonképpen a vásárlói igények azonnali kiszolgálására reagálást, egy gyorsabb rendszert jelentett, és jelent a mai napig. Az alapötlet, hogy a divat nem szezonálisan működik, hanem folyamatosan változik, tulajdonképpen azért zseniális és forradalmi, mert – mint minden nagy gondolat – gyökerestől irtotta ki az addig berögzült szokásokat és alapjaiban formálta újra egy iparág korlátait

A cég Spanyolországból először Portugália felé terjeszkedett 1980-ban, majd ’89-ben az Egyesült Államokban nyitott üzletet, ’90-ben pedig Franciaországban. A kilencvenes évek során további hetven országban jelentek meg.

A Zara stratégiája egyértelműen és kimondottan a trendekre való villámgyors reagálás. Azt kapod náluk, ami a kifutón is szerepelt. Tizedannyiért. A Zara kötelékében több mint 200 divattervező dolgozik, és mihelyst a legújabb bemutatókon készült fotók megjelennek, a tervezők fantáziája is elszabadul, és azonnal skiccelik a ruhákat, a szabászok pedig már dolgozhatnak is a modelleken. A kész ruhákat szinte szállítás közben illesztik össze, hogy aztán vasaló melegen kerüljenek az üzletekbe. A Zara trükkje az, hogy egy-egy kollekció csupán néhány hétig elérhető, és nem gyártják újra a modelleket. A vásárlónak nem a következő szezon darabjaira kell várnia, hanem a következő havi darabokra.

Aki egy bizonyos Zara cuccot szeretne, az nem árt, ha azonnal lecsap rá, a legsikeresebb darabokat ugyanis azonnal elkapkodják. A gyors rotáció másik célja, hogy ébren tartsa az újdonságokra éhes divatmánok kíváncsiságát. Ennek köszönhető, a statisztikákban a Zara magasan veri riválisait. Egy spanyol felmérés szerint egy vásárló átlagosan, éves szinten tizenhétszer tér vissza a Zara üzletekbe, ez körülbelül hatszor több mint más rivális márkák esetében.

Forrás: Just Creative


1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
1234567»

Győzd le a narancsbőrt a For...

Igen, győzd le a narancsbőrt otthon, kényelmesen, éhezés nélkül!»»

A legtrendibb társkereső: Jin...

Hazai fejlesztés tör a Tinder babérjaira»»

Rúzsa Magdi: "Szerelem volt e...

Egy díva mezítláb is díva»»

A 2015-ös ELLE Fashion Show-n...

Az Elle ismét meghívta Magyarországra a legígéretesebb francia divattervezőket, hogy április közepén hazai dizájnere...»»

Szigorú élek és játékos anyag...

Új kapszulakollekció és egzotikus faékszerek Alma Abonyitól»»

Nemzetközi siker a PRIESTON-n...

Osztrák pályázat döntőjén a magyar brand!

»»