2013. június 17.
The MEED, az új brand
Bemutatkozott a The MEED, a legújabb hazai divatbrand, amely több saját márkával rendelkező hazai tervező összefogásából alakult meg.
Magyarországon még egyedülálló “umbrella” modellben mutatkozott be a The MEED, amely több dizájner közös munkája. A cél az volt, hogy egy művészeti vezető iránymutatásával, egy egységes, mégis sokszínű kollekciót hozzanak létre a tervezők. A márka kreatív vezetője Mojzes Dóra, a részt vevő dizájnerek pedig Bajcsai Viki, Benus Dani, Földi Petra, Pazicski Miklós, Sármán Nóra, Szegedi Kata, Tomcsányi Dóri. A következő szezontól pedig Cselényi Eszter, a Celeni tervezője is a csapatot fogja erősíteni. A kiegészítők, táskák és övek a kiemelkedően sikeres Anh Tuan munkái. Noha a tervezők egyedi stílusa egy-egy apró részletben felismerhető, a kollekción ez mégsem látszik, ugyanis az átgondolt anyaghasználatnak és a koncepciónak köszönhetően harmonikus egésszé áll össze.
Medve Kitti, a The MEED vezetője elmondta, hogy a fő céljuk az volt, hogy olyan brandet hozzanak létre, amely biztos háttérrel rendelkezik Magyarországon. „Szerettük volna az itthoni tehetségeket összefogni, és lehetőséget biztosítani a számukra akár külföldön is. A fő piacunk Ázsia, azonban a kollekciónk Magyarországon is elérhető lesz” – tette hozzá.
A 2013/14-es őszi-téli kollekció a fiatal, trendekre érzékeny városi nőknek készült, akik öntudatosak és formalitások elkerülésével nőiesek. A tervezők az inspirációt a klasszikus Grimm meséből, a Hófehérkéből merítették. Három karakter formált meg a csapat: Hófehérkét, a Gonosz Királynőt és a Vadászt. A Hófehérke inspirálta ruhák fiatalosak, játékosak, színes - mintás selymekkel tarkítva. A Gonosz Királynő ruhadarabjai sötétebbek, karakteresebbek, hangsúlyosan nőiesek, jellemző a fekete színállás, csipke és bõr felületek. A Vadász kicsit militáris, uniszex vonalat képvisel, letisztult streetwear darabokkal.
A The MEED szeptembertől a hazai és nemzetközi piacokat is megcélozza, új színfoltot adva a hazai divatpalettához.
Zsingor Tünde