Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

Egy nyughatatlan tervező sikerei – Trussardi munkássága
 

 
Trussardi mindenkinek felkínál egy világ filozófiát, amelyben a divat, a dizájn, a művészet, és az értelmezés az alapjai, egy kicsit sem átlagos, ám könnyen felismerhető stílusnak.
 
 
A kesztyűgyárból családi vállalkozás lesz 

Az egész 1910-ben kezdődött, Olaszország északi részén, Bergamoban. Akkoriban Dante Trussardinak volt egy jól működő kesztyűgyára, amely kifogástalan szakértelmének és jó ízlésének köszönhetően hamar virágzásnak indult. Nem kellett sok idő ahhoz, hogy az egész világon ismertté váljon és az elegancia, illetve a minőség jusson az emberek eszébe róla. Tíz év elteltével a divatos kesztyűk már a francia piaccal rivalizáltak, hatalmas és exkluzív vevőkört tudhattak hátuk mögött, az angol királyi családdal az élen. A második világháború kitörése, mint megannyi más gyár forgalmát, Dante gyárát is az egekbe emelte. Az olasz sereg kizárólagos kesztyű beszállítója lett. Mikor a hatvanas évek végén a divat a feje tetejére állt, a gyár is krízisbe került. Az emberek egész egyszerűen úgy döntöttek, nem viselnek többé kesztyűt! Ekkor lépett színre Dante unokaöccse, Nicola, aki a közgazdasági egyetem elvégzése után, friss diplomásként átvette a cég irányítását. A termékskála bővítésére és az egyre bővülő piacon való minél hatékonyabb részvételre készült. Tanulmányozta a bőrkikészítés folyamatát, külön, mesterekből álló szakértő gárdát toborzott össze, akikkel arra törekedetek, hogy minél finomabb és puhább bőrt alkossanak. Igyekezett összeegyeztetni a természetest, a kényelmest és a divatosat, hogy minél több igénynek meg tudjon felelni.

Az újdonság varázsa sikert hozott
  

1973-ra készen állt, hogy elindítsa az új és egyedülálló termékeket a világhírnév felé. Egy apróság azonban még hátravolt: a védjegy. Olyan szimbólumra volt szükség, amely egyszerre foglalja magában a dinamizmust, az eleganciát és az energiát. Mindezeket az agár testesítette meg. Miután minden hiánytalanul összeállt, útjukra indította a bőrből készült táskákat, bőröndöket, dzsekiket és egyéb kisebb bőrárukat. Az első próbálkozás azonnali sikerrel járt. A piac és a divatvilág jól reagált az újdonságokra, olyannyira, hogy három évvel a puha, finom bőr holmik megjelenése után megnyitották az első boltot is, Milánóban. Ezen a sikeren felbuzdulva, újabb terméksor gyártásába kezdtek, amelyek a kiegészítők voltak. Először az ezüst ékszerek kerültek ki a piacra, majd a cipők, bőröndök, övek, nyakkendők és esernyők. 1983-ban jött el az ideje az első női konfekció-kollekció idejének. A bemutató a legendás és méltán híres, La Scala színházban volt. Hihetetlen sikert arattak. Az elkövetkező években is híres történelmi helyeken rendezték a bemutatókat, például a milánói központi vasútállomáson, a tőzsde épületében vagy a san siroi lóversenypályán. Összehozták a divatot a színházzal: jelmezt terveztek a Macbeth-re és rendeztek egy előadást a sforzai kastélyban. Úgy tűnt, Nicola Trussardi nyughatatlan volt és újabb ötleteket álmodott meg. Így jött létre, a Palatrussardi, ahol számtalan koncertet – például Frank Sinatra utolsó koncertjét – tartottak és egyéb események színhelyéül is szolgált, szolgál még ma is az épület.

A parfümtől a repülőig, avagy hogyan lesz egy divattervezőnek saját autója 

De Trussardi nem csak a test divatját határozta meg. Ambiciózus és kreatív természetét bizonyítja, hogy a nyolcvanas években tervezett és kivitelezett motorkerékpárt, autót – a különleges Innocentit, amit haláláig vezetett, sőt még az Alitaliával együttműködve, repülőgépet is. A divat minden szegletében találhatunk valamit, ami Trussardi nevéhez fűződik: farmer, sportruházat, gyermekruházat, szemüveg, parfüm, selyem kiegészítők (sálak, nyakkendők), nem beszélve a gondosan kimunkált és kikészített bőrkabátokról, kesztyűkről. Nicola úgy érezte, kell egy hely, ahol egyben megtalálható az összes Trussardi termék, így megvásárolta a tizennyolcadik századi hat emeletes Marion Hotelt, amely a teljes felújítás után a Palazza Trussardi Alla Scala nevet kapta, ezzel átvéve a központ szerepét. A kilencvenes években a nemzetköziségre pályáztak, több üzletnyitással. Ha esetleg Hong Kongban vagy Moszkvában járnál, biztos lehetsz benne, hogy ott is megtalálod a Trussardit.

A vég és a kezdet
       
1999. árpilis 15-e egy korszak végét jelentette a Trussardi családnak és a divatvilágnak. A kreatív és örökmozgó vezető elvesztette uralmát Ferrarija felett és egy lámpaoszlopnak ütközött. 3 napig feküdt kómában egy milánói kórházban, de sajnos többé már nem ébredt fel. Halála után felesége, Maria Luisa és gyermekei: Beatrice, Gaia, Francesco és Tomasco vették át a vállalat irányítását. Egészen a mai napig fenntartják a családi vállalkozás fogalmát és érzését.
Beatricének köszönhetően, a divatház megerősítette pozícióját az egyre növekvő piacon és biztosította jelenlétét több ország divat kultúrájában: Oroszországban, Kínában, Európában, Japánban.
Trussardi stílusát az energia, a fény, a dinamizmus, az elegancia, szokatlan anyagok használata, a bőrök bátor színezése, ugyanakkor az egyszerű vonalvezetés jellemzi. A divatháznál fokozott figyelem irányul az anyagokra is: csak jó minőségű, kimunkált, természetes anyagokkal dolgoznak, mint a piton-, szarvas-, krokodil bőr és a nappa. Szeretik az újszerű megoldásokat, merész ötleteket kombinálni az eleganciával és ezzel egy különleges irányvonalat hoznak létre, amelybe a sportos viselet is beletartozik.

Székely Krisztina

Fotó: gallery.panorama.it
go2.com.cy
zurnal.org

1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
1234»

Jason Wu

9 évesen tervező iskolába járt. 17 évesen az Integrity Toys nevű cég kreatív igazgatója lett.»»

John Galliano

Nem épp a jól vasalt, disztingvált divattervezők klánjához tartozik. »»

Jeanne Lanvin

Jeanne Lanvin volt a '20-as és a '30-as évek egyik legbefolyásosabb designere.»»

Alber Elbaz

Ő az egyszerűen nagyszerű ruhák és a szeszélyes extrák bajnoka.»»

Roberto Cavalli

Tömény kacérság, burjánzó életöröm, maximális csábítás. Ez jellemzi Roberto Cavalli ruháit.»»

CELINE

Az örök szofisztikált és nőies stílus képviselője»»