Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

Anna Molinari, a tenger és a rózsák szerelmese


Ki is igazából Anna Molinari? Ez az energikus, szőke tervezőnő kreatív alkotásaival meghódította a divatvilágot. Mégsem tudunk róla többet, mint amennyit megálmodott ruhái elárulnak róla. Anna Molinari egy ízig-vérig modern nő, ízléses, finom, tele a csábítás minden fűszerével, ami alkotásaiból is visszaköszön ránk.
 
 
Blumarine
Beceneve, a Blumarine 1977-ben vált ismert márkanévvé, amikor Anna Molinari és férje, Gianpaolo Tarabini megalapították közös divatházukat. A Blumarine első kollekcióját nemzetközi közönség előtt mutatták be Milánóban, a via Manzonin. A rózsák királynője – ahogyan gyakran nevezik őt – ezeket, a számára oly kedves virágokat, a női ideál szimbólumává tette. Anna Molinari világának része az érzékiség, a romantika, és a spontán irónia. A divat mellett számos más szenvedélye van: imád utazni, szereti hosszasan nézni a tenger lágy, sziklákat simogató hullámait, antik és modern tárgyakkal veszi körül magát, a festészet és a zene pedig megnyugtatja, inspirálja őt. Két évtizede tartó munkája során olyan ruhákat készített, amelyek valóságos kultikus tárgyakká váltak, mint például a swarovski kristály logóval díszített póló, vagy a híres Blu-Vi, az a bizonyos kasmír kardigán, melynek V-nyakán nercszőrme díszeleg. Ez a ruhadarab nem csak a kifutókon szerzett magának hírnevet, hanem Hollywood legnagyobb sztárjai is szívesen pózoltak benne a fényképezőgépek előtt.
 
 
Divattervező és üzletasszony
1983-ban új kollekció került be a divatházba. Ez volt a Miss Blumarine, amely 6 és 14 év közötti ifjú hölgyeknek készült. Az első, csakis Blumarine márkát forgalmazó üzlet 1990-ben nyílt meg Milánóban, a Via Della Spiga-n, majd egy év múlva egy újabb örvendeztette meg a vásárlókat Bariban. Anna Molinari nemcsak kitűnő divattervező, de nagyszerű üzletasszony is. Reklámkampánya mindig maga a stílus, mellyel megteremtette a Blumarine egyedülálló imázsát. A divatfotók készítését olyan híres fotósokra bízta rá, mint Helmut Newton és Albert Watson. 1992-ben a Blumarine márka az egyik legjobb és legtekintélyesebb reklámanyagával állt elő, amelyet Helmut Newton készített, a szakma legnagyobb nevű divatfotográfusa. A családi vállalkozás töretlenül terjeszkedett, s immáron 600 üzlettel büszkélkedhet világszerte. Két bemutatótermük nyílt Milánóban és New York-ban, márkaboltjaik már nem csak Olaszország szerte voltak jelen, hanem tovább bővült az üzletlánc Londonban, Szingapúrban, Taipei-ben és Hong Kong-ban. Ebben az évben két új vonal csatlakozott a nagy márkanévhez: az egyik, amelyet Molinari asszony lánya, Rossella Tarabini tervez, a másik a Blugirl, amely tinilányok számára készít kollekciót, és hétköznapibb, fiatalosabb ruhákat állít elő. Anna Molinari elbűvölő alkotásait már olyan elismert szépségű híres modellek mutatták be világszerte, mint Naomi Campbell, Cindy Crawford, Eva Herzigova, Helena Christiansen, Carla Bruni, Carre Otis és Monica Bellucci, aki a reklámkampányok egyik megigéző arca volt.
 
 
Blu-Vip a luxus szerelmeseinek
2000-ben, a millennium alkalmából a Nimei La Perla és a Blumarine közös tervezéséből megszületett a luxus Blu-Vip kardigán, melynek kézelőjét káprázatos ékkövek, gyémántok és igazgyöngyök díszítették. Ez a ruhadarab megjelenése után azonnal a gazdag, sikeres, szexis nők álma lett, mely egyszerre hirdette pénztárcájuk vastagságát, és mindent beragyogó nőiességüket. A nívós reklámkampánynak köszönhetően, nem csak a haute couture kollekció aratott fényes sikert és került be a köztudatba, hanem a tinilányok kedvelt stílusát megtestesítő Blugirl márka is meghódított számos országot, mint például Japánt és Kínát.
 
 
Hotelmegnyitó és új márkák a stílus jegyében

2003-ban a családi divatház új vállalkozásba fogott, s megnyitották első szállodájukat, a Hotel Touring of Carpi-t, melynek enteriőrje Anna Molinari kifinomult stílusát idézi. Még ebben az évben új márkával ajándékozta meg vásárlóit a Blumarine. Az új stílus a Spazio Blu nevet kapta, amely a Spazio Sei Fashion Group, a Blumarin’s Girl Collection és a Blufin egyesüléséből jött létre. Ettől kezdve ez a márka foglalta magába a Miss Blumarine-t, amely 6 és 14 év közötti ifjú hölgyeknek gyártott ruhákat és kiegészítőket, valamint a Miss Blumarine Jeans-t és a Blumarine Baby-t.
 
 
Pitti Uomo
2004-ben a férfiak figyelmét is megnyerte magának a Blumarine divatház a Pitti Uomo kollekcióval. A csábítás elemei itt is előtérbe kerültek, épp úgy, mint a női ruhák esetében. Új márkáikkal az USA-ban is töretlen sikert arattak, továbbá Anna Molinari két nagyszabású divatshow-val bűvölte el közönségét Shanghai-ban az új Forma-1-es pálya megnyitásán. Miután Helmut Newton divatfotográfus „blumarine-es” fotóiból kiállítás nyílt Berlinben, az Anna Molinari nevével fémjelzett elegancia senki számára nem maradt ismeretlen. A kiállítás olyan képeket vonultatott fel, melyek a női szépséget helyezték előtérbe, akárcsak Anna romantikus egyéniségeknek szánt, megkapóan nőies ruhái.
 
 
Siker és tragédia a Blumarine divatházban
A sikertörténet tovább folytatódott, s a Blumarine divatház valóságos birodalommá nőtte ki magát. Alkotásaik világhírű bemutatókon és fotózásokon vettek részt, Anna Molinari és családja VIP vendégként szerepelt minden, hírességeket felvonultató divateseményen, koktélpartin, jótékonysági rendezvényen. A Blumarine kínálata is tovább bővült, megjelent a piacon a divatház óra és napszemüveg kollekciója.2006-ban azonban váratlan tragédia árnyékolta be sikereiket. Anna Molinari férjét, Gianpaolo Tarabinit, zimbabwei szafari vadászata során halálra sebezte egy felbőszült elefánt. A hír mindenkit lesújtott a divatvilágban, és a Blumarine divatház mély gyászba borult. Férje nélkül – aki a Blufin S.p.A igazgatója volt – Anna Molinari gyermekeivel vitte tovább az üzletet. Ez az erős asszony mindent megtett azért, hogy divatházuk továbbra is családi birodalomként éljen a köztudatban, és eleget tegyen a vásárlói igényeknek. 2007-re tehát új kollekcióval álltak elő, mely a Spazio Blu licensze alatt született meg, Blugirl Follies néven. Az új stílus hamar közkedvelt lett utcai viseletével. Anna Molinari neve ma már nálunk is egyre ismertebb. A Blumarine nem csak világhírű, hihetetlenül sokoldalú is. A haute couture kollekcióktól kezdve a hétköznapi utcai ruhákig, az egyéves korú csöppségektől a kamaszlányok divatjáig, a kiegészítőkkel, férfidivattal és esküvői álomruhákkal kibővült divatház széles palettáján szinte minden megtalálható, ami stílusos, ízléses, romantikus és elegáns. Anna Molinari olasz divattervező számára a divat az érzékelés és a kulturális hatások keveréke, amely a múltból építkezik, és a jövőt tartja szem előtt. Ruháit olyan szexi, nőies és bohó nőknek ajánlja, mint amilyen ő maga is.
 

Kiss Krisztina

Fotó: teenvogue.typepad.com,
thisisyou.info,
www.webtravel.fr


1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
1234»

Jason Wu

9 évesen tervező iskolába járt. 17 évesen az Integrity Toys nevű cég kreatív igazgatója lett.»»

John Galliano

Nem épp a jól vasalt, disztingvált divattervezők klánjához tartozik. »»

Jeanne Lanvin

Jeanne Lanvin volt a '20-as és a '30-as évek egyik legbefolyásosabb designere.»»

Alber Elbaz

Ő az egyszerűen nagyszerű ruhák és a szeszélyes extrák bajnoka.»»

Roberto Cavalli

Tömény kacérság, burjánzó életöröm, maximális csábítás. Ez jellemzi Roberto Cavalli ruháit.»»

CELINE

Az örök szofisztikált és nőies stílus képviselője»»