A mediterrán varázslók földjén, avagy Dolce és Gabbana az álomgyáros páros
Legutóbbi kollekciójuk, akár valami űrutazás. Fémszínű szoknyák, és cipők, fekete, men in black összeállítások a férfi modelleken. Csupa kissé tétova, ám mégis határozottságot és tiszteletet parancsoló kifejezés a modellek arcán, s körülöttük minden, akár egy jövőbeli modern város. Hideg, kihalt, fémes. Nők öltönyben, és nyakkendőben, vagy vadító párducmintás öszzeállításban. És az elmaradhatatlan tűsarok. Mind-mind Dolce & Gabbana életérzést sugározzák. De mi is ez az életérzés?
A céltudatos nő, és az érzékeny férfi
A Dolce & Gabbana az álom, áll a tervezők honlapján. Egy olyan luxus márka, mely hibátlan, időtlen, folyamatos fejlődésben van, de sosem változik radikálisan, hiszen mindig hű marad a mediterrán ízlésvilágú gyökerekhez. A Dolce & Gabbana nő és férfi céltudatos, magabiztos, tudja mit akar, és azt hogyan érje el. Sikerrel hozza ki a legtöbbet az életéből. Tisztában van értékeivel, a ruhákban pedig egyéniségének, és életmódjának külső kifejezőeszközét látja.
A Dolce & Gabbana nő, erős, jóban van magával, tudja és élvezi, hogy mások imádják. Megvalósítja önmagát, megváltoztatja a világot, de mindig hű marad ahhoz, ahonnan származik. Tűsarkút hord, ám gyakran visel szexi, hódító fehérneműje felett visszafogott, férfias öltözetet. Titokzatos, változatos, de mindig, és mindenféleképpen nőies.
A Dolce & Gabbana férfi kissé hedonista, önmaga örömére öltözködik, és igen komoly figyelmet szentel a részleteknek. Imád különbözni másoktól, szabadnak lenni. Igazi férfi, aki igényes, erős, és sikeres, de emellett érzékeny, érzéki is. Szívesen hord néha meglepő dolgokat, de ruhatárából nem hiányzik a mindig divatos fehér ing.
Egymásra találtak
A Dolce & Gabbana brand mögött két, igen egyedi stílusú tervező, Domenico Dolce és Stefano Gabbana állnak. Dolce Szicíliában született 1958-ban. Divat iránti érdeklődést családjából hozta. Tanulmányai befejezése után édesapja műhelyében dolgozott, míg 1985-ben meg nem ismerte az akkor 23 éves Gabbanat, akivel már együtt vettek részt a milanói Fashion Shown, mint ifjú tehetségek. Külön érdekességnek számít, hogy Gabbananak tulajdonképpen semmilyen divattal kapcsolatos végzetsége sem volt. Ő ugyanis grafikusnak tanult. Valószínűleg szülővárosa, Milánó adhatta neki az ihletet, és az elhivatottságot, melynek köszönhetően Dolceval együtt igen komoly eredményeket értek el már bemutatkozó kollekciójukkal.
A siker nem szállt a fejükbe, szorgalmasan dolgoztak tovább, és következő évben bemutatták első önálló női kollekciójukat. 1988-ban szerződést kötöttek Saverio Dolceval, és megindult ready-to-wear ruháik gyártása. Az évtized végére eljutottak Tokióba az ottani Fashion Showra is.
Cél a világismertség – szorgos 90-es évek
A 90-es évek legelején folytatták hódító hadjáratukat. A nők után férfiak számára is elkezdtek tervezni, és még ugyanebben az évben megjelentek Európa és Ázsia után Amerikában. Nem máshol, mint New York-ban. 1991-ben kezdtek foglalkozni a kiegészítőkkel, így a sálak után piacra dobták a nyakkendőket, majd 1992-ben bemutatták első menyasszonyi ruha terveiket is. Nem pihentek. Töretlen fejlődésüket mutatja, hogy még ebben az évben belekezdtek egy másik vonalba, a parfüm-kreálásba. Olyan sikerrel mutatták be első női illatukat, hogy az rögtön a következő évben elnyerte a Parfume Academy-től az év női parfümje címet. Ez az év nemcsak a fentiek miatt volt mérföldkő Dolce és Gabbana életében, hiszen ekkor terveztek először az azóta nagy rajongójukká vált Madonna számára fellépő ruhát, melyet az énekesnő turnéjának köszönhetően az egész világ megismert.
Dolce & Gabbana for all – a terjeszkedés
1994-ben született meg a D&G, a Dolce & Gabbana márka lazább, hétköznapibb változata, valamint egy újabb parfüm siker. Az első Dolce & Gabbana férfi illat a következő évben már nem csak a kategóriájának legjobbja lett, de elnyerte a legjobb csomagolásért, illetve a legjobb reklámkampányért járó díjat is. Itt térnék ki arra, milyen egyediek is a Dolce & Gabbana hirdetések. Az utóbbi években több kampányukat is érte támadás, hiszen a túlfűtött szexualitás, a mediterrán temperamentum, és a megmagyarázhatatlan Dolce & Gabbana érzés kifejezése nem mindig nyerte el a jogvédő szervezetek tetszését. Legutóbb az idei év elején nehezményezték a spanyol és a brit hivatalos szervek után az olaszok is a legújabb reklámot, mely csoportos nemi erőszak érzetét kelti. Tény és való, a Dolce & Gabbana kampányok egyediek. Semmihez sem hasonlítható atmoszféra lengi körül a fegyelmezett, kissé bábukhoz hasonló szereplőket, akik szoborszerű arcuktól eltekintve mindig hihetetlen mennyiségű érzelmet fejeznek ki. Egy másik kiemelendő reklámfogásként focistákat kértek fel modellnek. Nem is akármit reklámoztattak velük! Fehérnemüket! Az alulöltözött híres labdazsonglőrök valószínűleg nem csak az urak, de a hölgyek érdeklődését is felkelthetik, így ez a húzás újabb tökéletes példa arra, hogy Dolce és Gabbana urak nem csak a ruhatervezésben nagyon kreatívak.
1995-ben kerülnek piacra az első Dolce & Gabbana napszemüvegek, majd 10 éves jubileumukra könyvet is megjelentetnek a cég múltjáról, sőt 1996-ban kerül a boltokba az Első Dolce & Gabbana CD. Ebben az évben választják az olasz tervező párost az év tervezőivé a brit FHM Magazin olvasói. A 97-es évben újabb női parfüm következik, majd 98-ban megjelennek az első D&G szemüvegkeretek. 1999-ben folytatva a Madonnával megkezdett sort, Whitney Houstonnak álmodnak ruhákat, és teljes designt világkörüli turnéjára.
Új évezred – töretlen fejlődés
Az új évezred sem kezdődött eseménytelenül Dolce és Gabbana már-már világméretű birodalmában. 2000-ben megindul a D&G órák gyártása is, valamint új üzemet nyitnak, és ráadásként ismét együtt dolgoznak Madonnával. Az énekesnő Music című albumának sikereit megünneplendő rendezett nagyszabású partyra nem csak Madonna toalettjét, de az egész helyszín design-ját is Dolce és Gabbana tervezi. 2001-ben nyitnak a gyerekek felé, és megjelenik a D&G Junior kollekció, sőt, még ugyanebben az évben bemutatják mai napig egyik legjobban sikerült parfümjüket a Dolce & Gabbana Light Blue-t.
2002 áprilisában újabb hírességgel bővül a tervezőpáros gyűjteménye, ugyanis Kylie Minogue azévi turnéján csak és kizárólag Dolce & Gabbana költeményeket visel. És ez még nem minden! 2003-ban elnyerik a híres olasz színésznő, Monica Bellucci kegyeit is, aki legújabb női illatuk, a Sicily reklámarca lesz, valamint New Yorkban több rangos kitűntetésben is részesülnek, melyek csak még inkább ismertté, és elismertté teszik a két olasz designmágust a tengerentúlon. A 2003-as évben kerül kiadásra a Hollywood című képes album is, melyben a Dolce & Gabbana stílushioz hű sztárok fotói láthatóak. A divatvarázslók kiadásában 20 éves pályafutásuk alatt számtalan igen igényes képes album jelenik meg, melyek célja nem csak a márka népszerűsítése, hanem a célközönség szépség és divat iránti érdeklődésének kielégítése, fejlesztése.
Márka, már nem csak az öltözködésben
2004-ben megnyílik az első madridi Dolce & Gabbana butik, majd az év tavaszán a tervezőpáros számukra kicsit idegen terepre, az autódesign mezejére látogat, melynek eredményeképpen elkészülnek a korlátozott példányszámú Dolce & Gabbana Citroen C3-asok. Ez az öltözködés világából való kiruccanás nem állt meg az autóknál, 2006-ban a Motorola technikai hátterével kerülnek a boltokba az első D&G mobiltelefonok, sőt, napjainkban is kaphatóak az egyedi tervezésű, és minőségű D&G laptopok is. A 2004-es év nyújt arra is módot, hogy a divat iránt kevésbé érdeklődő férfiak is megismerjék a Dolce & Gabbana nevet. A cég szerződést kötött az AC Milannal, annak teljes felszerelésének tervezésére, és gyártására. Sajnos a 2004-es év nem csak sikereket tartogatott a divat fenegyerekeinek. Ekkorra vált ugyanis nyilvánvalóvá, hogy párkapcsolatuk megromlott, így 2004-ben nyilvánosságra hozták szakításukat, mindenkit biztosítva arról, hogy a magánéletbeli változások, nem érintik majd a szakmai kérdéseket.
Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy 2005-ben, a cég fennállásnak 20. évfordulóján, nem máshol nyílik Dolce & Gabbana bolt, mint Shanghaiban. Az eddig igen elzárkózónak mutatkozó Kínában megnyílt 700 négyzetméteres üzletben megtalálható minden, ami a Dolce & Gabbana univerzumban szót érdemel. Ugyanebben az évben a párizsi butiknyitást egy másik igen fontos épület átadása követte: egy multifunkciós bemutatóteremé, mely helyet adhat minden márkához kapcsolódó shownak és kiállításnak. 2005 jelentette a nyitást az orosz piac felé is, mely egy igen fontos mérföldköve Dolce és Gabbana utóbbi években tett üzleti lépéseinek.
2006 újabb futball témájú munkával kecsegtet, Dolce & Gabba szállítja ugyanis az olasz válogatott teljes ruhatárát a VB-re. Júliusban megnyílik a cég legújabb főhadiszállása, illetve októberben a Dolce & Gabbana Gold Restaurant, mely berendezésében, felszereltségében, atmoszférájában, és kínálatában mind-mind az extra luxus kategóriát képviseli. Az évet újabb Kyle Minogue számára tervezett kreációval, illetve egy nagyszabású jótékonysági esemény támogatásával zárják.
Csizmaország Divatmágusai
S hogy mit hoz a jövő? Nos, Domenico Dolce, és Stefano Gabbana nevéről elmondható, garancia a sikerre. 20 év alatt hihetetlen tehetségükkel, egyediségükkel, minőségi termékeikkel, és üzleti zsenialitásukkal a semmiből egy világméretű divatmárkát és hálózatot hoztak létre. Egyek lettek a divatuniverzum állócsillagai közül, akik üstökösként száguldanak mind nagyobb és nagyobb sikerek felé. Ragyogásukat nem homályosítja el semmi, hisz ők a Csizmaország Divatmágusai.
Papp Emőke
Fotó: delphpink.bleublog.ch,
yn.chinanews.com.cn,
cnet.co.uk
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is: