Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

Egy olasz varázsló, Prada
 
 
Meghökkentő anyagok, de szelíd színek fémjelzik az olasz divattervező, Miuccia Bianchi Prada nevét. A jelszó: vedd meg és viseld! Prada hétköznapi viseletre alkalmas ruhái hadat üzennek az unalomnak, felébresztik az álmos szemeket, és sikert érnek el. A kis családi vállalkozásból hosszú évek alatt egy világhírű, gazdag, és közkedvelt divatcég nőtte ki magát, mely a vásárlók igényeit mindig szem előtt tartva a jövőben is sok meglepetést tartogat.

Hol volt, hol nem volt…

A mára oly híressé vált Prada divatcég története egy parányi olasz üzletben kezdődött. Miuccia Bianchi Prada nagyapja, Mario Prada az 1950-es évek elején olyan luxus bőrcikkek, elsősorban táskák gyártásával foglalkozott, melyek az elegáns hölgyek kedvencévé váltak. A légi utazás népszerűségének növekedésével azonban a nehéz Prada táskák sokat vesztettek sikerességükből. A fiatal nők a könnyű, kecses táskákat kezdték favorizálni.
Prada nagypapát kihívás elé állította az idő, melyhez alkalmazkodni kellett. A korábbi egyoldalú tervezés kiszélesedett, cipőket, bőrkiegészítőket, például öveket, vízálló köntösöket, ruhákat kezdtek el készíteni, melynek köszönhetően sikerült a piacon maradniuk. Az 1970-es évek legnagyobb ellenfele Versace Giucci lett, akivel már az unoka, Miuccia Bianchi Prada vette fel a versenyt. Az 1949. május tizedikén született Miuccia jött és sikert aratott, annak ellenére, hogy korábban soha nem tanult divattervezést. A fiatal lány hosszú évekig Milánóban a Piccolo Színházban pantomimet adott elő, és a kommunista párt tagjaként a női jogok élénk harcosa volt. De 1978-ban megörökölve az „ütött-kopott” divatcéget tervezői tehetsége pillanatokon belül felszínre került. Kezdetlegesnek számító, letisztult, egyenes vonalú táskái, nejlon szatyrai és különleges hátizsákjai elérték a célközönséget, és a már csőd szélén álló Prada elindult a csillagok meghódításáért folyatatott harcban.

A világsiker felé vezető út

A kezdetben csak táskákra specializálódott cég hamarosan mindent elkezdett forgalmazni, amire igény volt. 1985-ben megjelentek a Prada lábbelik, majd az első átütő, világhírű sikert a Ready to wear utcai kollekciója hozta meg. A szigorú vonalvezetésre épülő kollekciót a Miu Miu követte, melynek fő profilja a szövetek és a természetes színek komplex megjelenítése volt. Az elismerések pedig nem sokáig várattak magukra. Prada 1993-ben tiszta, elegáns tervei, finom anyagai, szakmabeli tudása, és tehetsége miatt megkapta az Amerikai Divattervezők tanácsának nemzetközi díját. Majd két év múlva, 1995-ben az év divattervezőjévé választották. Még ugyanebben az évben férfi kollekcióval is előrukkoltak, ami szintén újabb bevételekhez jutatta a céget. Persze mindez Patrizio Bertelli, Miuccia férje nélkül nem ment volna ilyen egyszerűen. Patrizio a kereskedelmi stratégiák felelőseként a profitszerzésben jelentős szerepet vállalt.
A siker egyik kulcsa mindig az új ötletekben rejlik. Aki a Prada divat szerelemese, arra minden évben valami meglepetés vár. Az alsóneműk, és kozmetikai cikkek forgalmazását 1996-ban vezették be, miközben fokozatosan bővítették a férfi kollekciót, sőt 1998-től síruhákat és szabadidőruhákat is árusítanak.
Sikert sikerre halmozva magukba olvasztották az 1990-es években anyagi problémákkal küzdő római márkát, a Fendit, amit hamarosan el is adtak. Majd 1999-ben megszerezték az angol cipők egyik nagymesterét, a Church’s-t.
A Prada cég az 1990es években bekebelezte a figyelemre méltó Helmut Lang és Jil Sanders márkákat, melytől 2006-ban váltak meg.
Az idei évben a Parada új húzása az volt, hogy csatlakozott az Ls Elekektronikához és megalkotta az LG Prada telefont (KE850). A készülék a kevés érintőképernyős mobilok egyike, mely a kecses mérete, és a Prada felirat miatt a finom hölgyek kedvencévé válhat.

Az ördög Pradat visel

A 2006-os év legnagyobb visszhangot kavaró Prada reklámja Az ördög Pradat visel című film volt, melyben a Prada cég a névadáson kívül, a divatvilág egyik fontos képviselőjeként van feltüntetve. A képsorokon keresztül az olasz divat a már megszokott szexuális töltettel ellentétben egy intellektuális nő képzetét kelti. 2006-ban Jerry Hall, Marie Helvi, Uma Thurman után a Vogue főszerkesztője is beállt a sorba és a Miuccia Prada által tervezett összeállításban jelent meg a nyilvánosság előtt.

Ahol, minden rólunk szól

A cég egész világon fellelhető üzletei színvonalasak és igényesek. Nem véletlen, hogy sokat közülük ismert tervező valósított meg. A New York-i üzlet 2002 májusától 75 fős személyzettel várja a vásárlókat. A bolt elsősorban az egyéni igényeiknek próbál eleget tenni. Az oda látogatóknak valódi luxusban van részük, melynek során a próbafülke falát átlátszóvá tudják tenni, vagy a nyári- és téli fényviszonyokat is beállíthatják maguknak.

Varázsló született

Miuccia Prada legfőbb jellemzője a szokatlan anyagkombináció (gyöngy és szőrme) és a célszerűség. Számára fontos, hogy ruhái hordhatók és kényelmesek legyenek. A Prada kollekciók a hétköznapok egyhangúságát elvarázsolják, és izgalmassá teszik. A nyolcvanas évektől kezdve a visszafogott elegancia elvét követi, kerülve a harsány színeket és formákat, helyette méltóságteljes és kecses darabokkal kápráztatja el vásárlóit.
A Prada cég nagy titka, hogy mindig képes a megújulásra, és a meghökkentésre, mely folyamatosan az érdeklődés középpontjába tartja az olaszok egyik nagy divatdiktátorát, Miuccia Pradat, akinek csillaga várhatóan sokáig fog még ragyogni a hírességek között.

A bővebb és aktuális információk a Prada márka hivatalos honlapján: www.prada.com 
 
 
Szlopóczki Janka

Fotó:
ultimateitaly.com,
niralimagazine.com ,
kitmeout.com,
filmsandtv.com

1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
«1234»

Karl Lagerfeld

Az intelligens opportunista Megdöbbentő, hogy Karl Lagerfeld majdnem ötven éve dolgozik a divatszakmában és pál...»»

Cristóbal Balenciaga

„Mindannyiunk mestere” A buborékszoknya és más különc, mégis nőies formák – Cristóbal Balenci...»»

A divat építésze

Gianfranco Ferré 1944. augusztus 15-én született egy olasz kisvárosban, Legnano-ban. Pályafutását eredetileg é...»»

D&G

A mediterrán varázslók földjén, avagy Dolce és Gabbana az álomgyáros páros Legutóbbi kollekciójuk, akár valami...»»

Anna Molinari, a tenger és a ...

Ki is igazából Anna Molinari? Ez az energikus, szőke tervezőnő kreatív alkotásaival meghódította a divatvilágo...»»

Carolina Herrera

A ruhaujjak mestere A virágokat és azok illatait felettébb kedvelő Carolina Herrera viszonylag későn, csak a ne...»»