Egy olasz varázsló, Prada
Hol volt, hol nem volt…
A mára oly híressé vált Prada divatcég története egy parányi olasz üzletben kezdődött. Miuccia Bianchi Prada nagyapja, Mario Prada az 1950-es évek elején olyan luxus bőrcikkek, elsősorban táskák gyártásával foglalkozott, melyek az elegáns hölgyek kedvencévé váltak. A légi utazás népszerűségének növekedésével azonban a nehéz Prada táskák sokat vesztettek sikerességükből. A fiatal nők a könnyű, kecses táskákat kezdték favorizálni.
A világsiker felé vezető út
A kezdetben csak táskákra specializálódott cég hamarosan mindent elkezdett forgalmazni, amire igény volt. 1985-ben megjelentek a Prada lábbelik, majd az első átütő, világhírű sikert a Ready to wear utcai kollekciója hozta meg. A szigorú vonalvezetésre épülő kollekciót a Miu Miu követte, melynek fő profilja a szövetek és a természetes színek komplex megjelenítése volt. Az elismerések pedig nem sokáig várattak magukra. Prada 1993-ben tiszta, elegáns tervei, finom anyagai, szakmabeli tudása, és tehetsége miatt megkapta az Amerikai Divattervezők tanácsának nemzetközi díját. Majd két év múlva, 1995-ben az év divattervezőjévé választották. Még ugyanebben az évben férfi kollekcióval is előrukkoltak, ami szintén újabb bevételekhez jutatta a céget. Persze mindez Patrizio Bertelli, Miuccia férje nélkül nem ment volna ilyen egyszerűen. Patrizio a kereskedelmi stratégiák felelőseként a profitszerzésben jelentős szerepet vállalt.
Az ördög Pradat visel
A 2006-os év legnagyobb visszhangot kavaró Prada reklámja Az ördög Pradat visel című film volt, melyben a Prada cég a névadáson kívül, a divatvilág egyik fontos képviselőjeként van feltüntetve. A képsorokon keresztül az olasz divat a már megszokott szexuális töltettel ellentétben egy intellektuális nő képzetét kelti. 2006-ban Jerry Hall, Marie Helvi, Uma Thurman után a Vogue főszerkesztője is beállt a sorba és a Miuccia Prada által tervezett összeállításban jelent meg a nyilvánosság előtt.
Ahol, minden rólunk szól
A cég egész világon fellelhető üzletei színvonalasak és igényesek. Nem véletlen, hogy sokat közülük ismert tervező valósított meg. A New York-i üzlet 2002 májusától 75 fős személyzettel várja a vásárlókat. A bolt elsősorban az egyéni igényeiknek próbál eleget tenni. Az oda látogatóknak valódi luxusban van részük, melynek során a próbafülke falát átlátszóvá tudják tenni, vagy a nyári- és téli fényviszonyokat is beállíthatják maguknak.
Varázsló született
Miuccia Prada legfőbb jellemzője a szokatlan anyagkombináció (gyöngy és szőrme) és a célszerűség. Számára fontos, hogy ruhái hordhatók és kényelmesek legyenek. A Prada kollekciók a hétköznapok egyhangúságát elvarázsolják, és izgalmassá teszik. A nyolcvanas évektől kezdve a visszafogott elegancia elvét követi, kerülve a harsány színeket és formákat, helyette méltóságteljes és kecses darabokkal kápráztatja el vásárlóit.
Fotó: ultimateitaly.com,
niralimagazine.com ,
kitmeout.com,
filmsandtv.com