Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum
2009. június 30.

Marc Jacobs

„Olyan mint egy radar. Mindig jó helyen van, jó időben. Megérzi, hogy az emberek mit fognak szeretni, és meghatározza az idők szelét.” - mondta Yves Carcelle, a Louis Vuitton egyik elnöke Marc Jacobs amerikai divattervezőről, aki egyszerre tervez három márkának: a Louis Vuittonnak, a Marc Jacobsnak és a Marc by Marc Jacobsnak.

1963-1992

Marc Jacobs New Yorkban, a Felső West Side-on született 1963. április 9-én. Édesapja színészügynök volt, de sajnos Marc hét éves korában elhunyt, így a kisfiút a divatkedvelő nagymamája nevelte fel (ő tanította  meg kötni). A divattervező elmondása szerint nagymamája gyakorolta a legnagyobb hatást az életére. Jacobs 15 évesen már a New York-i Charivari butikban dolgozott raktárosként, aztán 1981-ben, a középiskola elvégzése után a Parsosn School of Designban kezdett el tanulni. Diplomát is itt szerzett. Ebben az iskolában megkapta a Design Student of the Year nevű díjat, sőt, 1984-ben a Perry Ellis Arany Gyűszű nevű díjat is elnyerte. Két év múlva előrukkolt az első Marc Jacobs kollekcióval, amelyben sokat segített neki barátja, Robert Duffy. Eme kollekciója miatt a következő évben ő lett a Perry Ellis Díj Egy Új Fiatal Tehetség kategóriának győztese, ami azért igazán nagy szó, mert ő volt a legfiatalabb tervező, akit a The Council of Fashion Designers of America (CFDA) jelölt erre a díjra. 1989-ben Jacobsot a Perry Ellis vezetőjének nevezték ki, azonban az 1992-es grunge kollekciója erős nézeteltéréseket okozott közte és a vállalat között, így távozott posztjából. Még ebben az évben kitüntették az Év női ruhákat tervező designere díjjal, szintén a The Council of Fashion Designers of America (CFDA) jóvoltából.

Marc Jacobs és Robert Duffy

Marc Jacobs, Marc by Marc Jacobs

Amikor 1994-ben Robert Duffy segítségével elindította a saját márkáját, a Marc Jacobs-ot, akkor Naomi Campbell és Linda Evangelista is kész volt ingyen dolgozni neki, annyira hittek a sikerében. A siker beigazolódott. Három év elteltével megnyitották az első Marc Jacobs üzletet a New York-i Soho kerületben. 2001 tavaszán pedig megalakult a második, jobban megfizethető vonal, amely a Marc by Marc Jacobs nevet kapta. Ennek könnyen kombinálható ruhadarabjait hamar megszerették az amerikai fiatalok. A Marc by Marc Jacobs márka tehát a 2001-es tavaszi divatbemutatón debütált, és ezen ruhákkal hét darab CFDA díjat is bezsebelt Jacobs. 2003-ban szabadidőruha-kollekcióval jött elő, rá egy évre pedig felavatta az első multi-brand üzletét az USA-ban. Később, 2005 májusában öt darab szalont nyitott Los Angelesben, de vannak boltjai Hong Kongban, Taiwanon, Japánban és Koreában is. A cég az első önálló európai üzletét Párizsban nyitotta meg 2006-ban, majd egy év múlva februárban Londonban is felbukkant. 2007 tavaszán Jacobs kijött egy gyermekruházatot előállító vonallal, amely a Little Marc Jacobs nevet viseli. 2008 januárjában pedig Chicagóban nyílt egy Marc by Marc Jacobs butik, amelyben limitált kiadású parfümöket is árulnak. Tudniillik Jacobs nemcsak ruhákat, hanem cipőket, napszemüvegeket, kiegészítőket és különböző illatokat is piacra dob saját neve alatt. 2008 őszén Isztambulban és Athénban is nyílt Marc by Marc butik, jelenleg pedig összesen több mint száz boltja van világszerte. Sőt, ezután tervezi, hogy Sao Paolo-ba és Milánóba is terjeszkedik.

Marc by Marc Jacobs

Vuitton

Saját márkájának vezetésén kívül 1997 óta ő a Louis Vuitton kreatív igazgatója. Odakerülésekor arra kérték, hogy alakítsa ki a francia divatház első ready-to-wear vonalát. „Amikor idejöttem, az volt a feladatom, hogy játsszak el az LV monogrammal. Nagyon tiszteltem a márkát, de muszáj volt egy kicsit felborítani mindent. Azzal kezdtem, hogy elrejtettem a monogramot. Olyan volt ez, mint egy geg. Érdekesnek találom azt, hogy valami ikonikus dolgot degradálunk azért, hogy valami újat hozzunk létre.” - nyilatkozta az amerikai divattervező, aki hihetetlenül sikeressé és populárissá tette a Louis Vuittont. (Például az idei etnós Louis Vuitton magassarkú szandálok kevés divatimádó előtt ismeretlenek.) Művészeket is sűrűn felkér a Vuittonnal való közös munkára: Stephen Sprouse graffitijével, Takashi Murakami színes figuráival bolondította meg az LV táskákat. Tehát népszerű lett a Louis Vuitton, sőt, maga Jacobs is. „Igazi mai popikon.” - mondta róla Antoine Arnault, a Vuitton kommunikációs igazgatója. A tervező is bevallja: „Kilépni a divattervező skatulyából azért, hogy átlépjek a hírességekébe, nekem semmiféle gondot nem okoz.”. A The New York Timesnak adott interjújában így vallott a divatháznál betöltött feladatairól: „Az a dolgunk, hogy színeket válasszunk ki és ruhákat készítsünk, aztán pedig reménykednünk kell abban, hogy a nők majd megveszik az általunk tervezett ruhákat. Azért dolgozom, hogy örömet szerezzek Mr. Arnault-nak, hiszen ő adta nekem ezt az állást, hitt benne, hogy meg tudom csinálni, ezért ha ő elégedett, akkor én is az vagyok. Ő pedig akkor elégedett, ha sok terméket adunk el.” Milyen termékeket? Olyanokat, amelyek egyszerre hűek a francia sikkhez, ugyanakkor kiérződik belőlük az amerikai lazaság. Erre pedig nagyon sokan vevőek a világon.

Spicy SandalSpicy Sandal

Életmód, barátok, család

A mintegy harminc darab tetoválással (köztük egy Spongya Bob figura és egy PERFECT felirat) rendelkező homoszexuális Marc Jacobs már két rehabilitációs kúrán is túl van. Régebben telt testalkatú és elhanyagolt kinézetű volt, jelenleg azonban egészségesen él, naponta két órát edz, ezen kívül kizárólag ásványvizet fogyaszt és híve a tejtermékmentes étrendnek. Párjával, a brazil Lorenzo Martonéval – akivel nemsokára összeházasodnak – és két kutyájával (Daisy és Alfred, utóbbi bull terrier még a divattervező karján is helyet kapott tetoválás képében) él együtt Párizsban. Rajtuk kívül tulajdonképpen a barátai jelentik neki a családot. A mostanában sokszor nadrágszoknyában megjelenő Jacobs barátai közé olyanok tartoznak, mint: Sofia Coppola (egy parfümkampányában például ő szerepel), Kate Moss vagy Naomi Campbell, és persze az örök segítőtárs Robert Duffy.

Sofia CoppolávalVictoria BeckhammelWinona Ryderrel

Múzsái

Múzsái a következő hölgyek: Sofia Coppola, Winona Ryder, Dakota Fanning, Victoria Beckham. Mindegyikőjüket fotózta már Marc Jacobs kampányokhoz a neves Juergen Teller fotós. Ki ne emlékezne például Mrs Beckham Marc Jacobs feliratú bevásárlószatyros meghökkentő hirdetésképeire? Sőt, Marc Jacobs attól sem rettent meg, hogy az akkor még mindössze 12 éves Dakota Fanning színésznőt válassza reklámarcának. Ennek a kampánynak egyebek mellett az volt az érdekessége, hogy a ruhákat Dakota apró méreteire szabták. Winona Rydert is alkalmazta Jacobs a hirdetésképein, ráadásul akkor, amikor a színésznőnek éppen folyamatban voltak a bírósági tárgyalásai különféle lopási ügyletei miatt (holott többek között Jacobs ruhákat is elcsent Ryder). Madonnával is közreműködött, legújabb múzsája pedig Anne Hathaway. Vajon ki lesz a következő?

Kató Iringó

Fotók: guilty.pleasures.org,
wmagazine.com,
nymag.com,
tashhunc.com,
theinsider.com,
timeinc.net,
upscalehype.com


Dobos Éva 2010-01-14
My favorite....

1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
1234»

Jason Wu

9 évesen tervező iskolába járt. 17 évesen az Integrity Toys nevű cég kreatív igazgatója lett.»»

John Galliano

Nem épp a jól vasalt, disztingvált divattervezők klánjához tartozik. »»

Jeanne Lanvin

Jeanne Lanvin volt a '20-as és a '30-as évek egyik legbefolyásosabb designere.»»

Alber Elbaz

Ő az egyszerűen nagyszerű ruhák és a szeszélyes extrák bajnoka.»»

Roberto Cavalli

Tömény kacérság, burjánzó életöröm, maximális csábítás. Ez jellemzi Roberto Cavalli ruháit.»»

CELINE

Az örök szofisztikált és nőies stílus képviselője»»