Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

2011. január 1.

Meglepő tények a kozmetikumok történelméből

Napjainkban nem telik el nap, hogy a televízióban, a híres divatlapokban, valamint az online kiadványokban ne találkoznánk kozmetikumok hirdetési kampányaival, azaz ünnepelt sztárok által reklámozott rúzsokkal, arcpirosítókkal és egyéb kozmetikai termékekkel. Az alábbi sorokban néhány elképesztő tényről és érdekességekről olvashatsz a kozmetikumok hirdetési történetéről.

Az első  kozmetikai cég, ami meghirdette termékeit a La Diaphane volt. A cég 1898-ban jelentette meg egy rizsalapú púder reklámját, amely gyakorlatilag úgy festett, mint egy színlap, reklámarca pedig a páratlan Sarah Bernhardt volt. Az akkori nők úgy gondolták, hogy elképzelhetetlen, hogy egy híresség smink nélkül mutatkozzon.

A 20-as évek kozmetikumai képekben

Később, a 20-as évek kezdetén megjelent egy újabb cég, melynek neve talán számodra is ismerősen cseng: a Lever Bros. Lux. Újságokban kezdték reklámozni a Lux szappanokat, melyek eredetileg kommersz termékként indultak, a reklámarc pedig Mary Pickford lett. 

A nők annyira megszerették, hogy az arcuk ápolására is használták. A sikeren felbuzdulva a cégvezetés úgy döntött, gyártani kezdik a mosdószappan változatot (az általunk is ismert Lux szappant), amely igen kapósnak bizonyult és felvirágoztatta a vállalkozást. A cég arcaként olyan ünnepelt hollywoodi sztárok mutatkoztak, mint Joan Crawford, Marisa Mell, Judy Garland, Audrey Hepburn és Sophia Loren.

A 20-as évek végén berobbant a kozmetikai iparba a legendás Max Factor is. Állítólag a szemhéjfestéke csodákra volt képes, például kisimította a ráncokat használója szeme körül. Nos, senki sem tudja, hogy ez így volt vagy sem, de az biztos, hogy a Max Factor neve egy életre bevésődött a kozmetikumok történelmébe. Neves hírességek - Liz Taylor, Ava Gardner, Rita Hayworth és Grace Kelly - adták arcukat a Max Factor hirdetési kampányokhoz.

Grace KellyAva Gardner

Az 50-es évek képekben

Az 50-es évek kozmetikumainak eladási listáit a hajápoló termékek uralták. A lányok a Lastre-Crème sampont használták, melynek hirdetései arról biztosította őket, hogy használatuktól olyan lesz a hajuk, mint a híres színésznőké. Marilyn Monroe, Joan Collins, Liz Taylor és Anna Miller - ők voltak ezen korszak leghíresebb modelljei.

A 70-es évek

A 70-es években a legfényesebb sikere talán a Catherine Deneuve által reklámozott Chanel 5-nek volt, melynek kampánya az USA-ban folyt. Az ünnepelt színésznő az európai hirdetésekben homályos okok miatt nem szerepelt.

A 90-es évek

A 90-es években Isabella Rosselini  karrierjének fénypontjára ért és így természetes volt, hogy ő lett az arca a jól ismert kozmetikai márkának, a Lancôme-nak. Miután azonban betöltötte a 40. évét, a Lancôme visszautasította a közös munkát és helyét először a Juliette Binoche, majd Uma Thurman, Ines Sastre és végül Mena Suvari és Devon Aoki vette át.

Jaksa Edit

Forrás, fotók: ourvanity.com,

barneygrant.tripod.com


1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
«2345678»

Bemutatkozik a Vagheggi és az...

A Kaleidoscopio Italia rendezvényén mutatkozott be a VAGHEGGI és az INKA INKI make-up.»»

A stílus a helyesen sminkelt,...

Véger Fibi és Bojtor Márta előadása az Arena Plaza workshopon»»

Tastes of Beauty

Ízek, illatok, hangok a szépség jegyében.»»

Őszi sminktrend 2013

A 2013-as fall couture weeken leginkább a natúr make up hódított.»»

Szépüljünk virágokkal!

A rózsából nyert rózsavíz remek szépítkező szer.»»

A nő fegyvere: a rúzs

Miért ne lehetne az most egy Chanel szín?»»