A kék dominanciája
Az OKI Printing Solutions és Angela Wright színszakértő közösen végzett kutatásából kiderült, hogy a termékgyártóknál a kék a divatszín a csomagolásnál, ugyanis az európaiak leggyakrabban a kék csomagolású élelmiszerek mellett döntenek vásárláskor, mert ez a szín mindig az alacsony energiatartalmú termékeket jelöli.
Angela Wright színszakértő szerint a kék többnyire nem természetes ételszín, ezért arra ösztönzi az embereket, hogy kevesebbet egyenek. „A kék az elme színe, mely felébreszti a felelősségérzetet és motivál minket, hogy a legjobbat nyújtsuk – vagyis a fogyasztók azt hiszik, hogy e terméknek alacsonyabb a zsírtartalma, mint a többi márkának.” – mondta a színpszichológus.
A felmérések azt is kimutatták, hogy a kék mellett a narancssárga is közkedvelt csomagolási divatszín, mert melegséget és bőséget sugall, így azt az érzést kelti a vásárlókban, hogy éhesek, és arra ösztökéli őket, hogy minél többet vásároljanak.
(Ha a színekről és azok jellemzőiről bővebben szeretnél olvasni, akkor ajánljuk figyelmedbe a Színjáték c. cikket!)
Forrás: http://www.okihu.hu/fcgi-bin/public.fcgi?pid=37&cid=129&pncid=3&nid=6332
Kató Iringó
Fotók: weblog.rp.sg,
landra.hu