Men's Fashion Week Paris 1st day
Előszóként
Ám előtte még meg kell jegyeznünk, hogy ezúttal csonka divathetet kapunk, hiszen a válság miatt számos tervező úgy döntött, nem vesz részt a fashion weeken, így eurók tízezreit spórolják meg. Ebből kifolyólag Emanuel Ungaro, Yamamoto és Thiery Mugler alkotásait nem láthatjuk a kifutón.
Dries van Noten
Amikor az eleganciát nem vesszük túl komolyan, azaz egy kis fantáziát és játékosságot engedünk meg magunknak, akkor bizony olyan kreációk születhetnek, amelyeket Dries van Notennél is láthatunk. Bátran keverte a piros és kék csíkokat, kockákat a klasszikusan elegáns zakókkal; az egyszerű, bézs, térdig érő kabát pedig hangsúlyos, éles és mégis egyszerű vonalvezetést kapott, mely által kiemelkedik a hétköznapi stílusból. Fekete, fehér, szürke, kék és bézs azok a színek, melyek a kollekció egészére vonatkoztathatók, valamint csíkos ingek és zakók, rövid és hosszú kabátok a megszokottól eltérő módon apró furfanggal színesítve, ám találhatunk klasszikusnak beillő öltönyt is. Elegancia és utcai viselet egyben, ez a Dries van Noten őszi-téli víziója.
Jean Paul Gaultier
Egy box ring hátterében mutatta be Jean Paul Gaultier legújabb kollekcióját, mely beillett egy show-nak is, hiszen a boxolónak öltözött és „véresre vert” férfiak felvonulása közben hölgyek versengtek a ring kötelei között. A show lényege, Gaultiert idézve, hogy harcot indítson az unalom és az általános lehangoltság, szomorúság ellen. Megjelentek a motoros dzsekik, bőr nadrágok, szoknyák és bézs overallok, sálakkal, kapucnikkal és magas szárú cipőkkel kombinálva, de voltak elegánsabb kabátok és zakók is, minden esetben valódi boxolóként ábrázolva a modelleket.
Louis Vuitton
Az elegáns férfi megjelenését láthattuk ez alkalommal is. Tweed és bőr kabátok, szmokingok, kötött kardigánok, hatalmas táskák, az elmaradhatatlan bőrkesztyűk és ahogy Jean Paul Gaultiernél is: magas szárú cipők. Mindez csokoládé és karamell árnyalatokban, szürkékkel és feketékkel együtt. A kollekció egészét a 20. század eleji Bécs inspirálta, az üzlet és a szabadidő keveredése, melyet a kifutón is tökéletesen megjelenített a divatház.
Yves Saint Laurent
Ezúttal a szürke dominanciáját vehetjük szemügyre, hiszen az Yves Saint Laurentnél leginkább ezen árnyalatokban alkottak, némi feketével kiegészülve, illetve esetenként a barna néhány árnyalatát is felfedezhetjük. Az elegancia mellett a férfiak női oldalát próbálták hangsúlyozni a kabátokon használt övekkel, melyek jól összehúzva kiemelik a derekat, melyet mi nők már rég felfedeztünk magunknak. Találkozhatunk régi, munkás nadrágokra hasonlító overallokkal, hosszú, tweed kabátokkal, és a legtöbb esetben bő fazonú felsőkkel, melyek minden esetben túl hosszúak, így kísértetiesen hasonlítanak a szintén női körökben használatos tunikára.
Viktor & Rolf
Úgy tűnik, az első napon bemutatott tervezők nagy része az elegáns férfi képében gondolkozik, tervez és lát, de mivel a fantázia kihagyhatatlan egy-egy darab elkészültéhez, ezért az esetek nagy részében némi furfangot, cselt vagy újdonságot is visznek az alkotásba. Így történt ez a Viktor & Rolfnál is, akik szintén a klasszikus eleganciát vették alapnak, adaléknak némi bő fazont, répanadrágot és kötött kelmét tettek a főzetbe, a szürke árnyalataival és kevéske kékkel fűszereztek, tejszínhabként pedig az apró, de vastag keretes szemüveget helyezték a tetejére, így született meg végül az intelligens férfi sziluettje.
Fotók: vogue.co.uk