2011. július 7.
Paris Haute Couture 2nd day
Folytatódott az év egyik legtündöklőbb eseménye, a Paris Haute Couture: a tavasszal megismert Givenchy alkotások helyett most az Armani Privé képviselte Kelet-Ázsiát, míg a Chanel halványan bár, de sci-fi hangulatban tündökölt. Nagy nevek, az előző estéhez képest kesésbé látványos alkotások a második napon.
ARMANI PRIVÉ
Kezdetben kicsit meglepődtünk az Armani Privé aktuális haute couture kollekcióján, látva, hogy a tavaszi összeállításokkal ellentétben a tervezőbrigád sokkal kevésbé rugaszkodott el a földtől. Az már rögtön a show elején kiderült, hogy Armani kedvenc motívuma idén a virág, de ez a vidám minta a bemutató első felében csak a kötött szabásvonalú, többnyire nadrágkosztüm-szabású, fekete darabok egy-egy elrejtett pontjában mutatkozott meg a kifutón.
Később persze változott a helyzet: Armani nagyobb extrémitás-fokozatra kapcsolt. Nemcsak, hogy a bemutatón eluralkodtak a virágok, hanem megjelentek a már hiányolt fejdíszek is, amelyek a minták elrendezésével és a vízszintesen húzott sminkcsodákkal együtt valódi kelet-ázsiai hangulatot adtak a modelleknek - mégha nem is biztos, hogy ez lett volna a cél. Ekkor már megjelentek az extrémebb formák, az olykor testtől elálló ruhadarabok, szokatlan anyaghasználatok és a bátrabb, erőteljesen narancsos tónusokat felvonultató színmozzanatok.
CHANEL
Igazi huszas évek-beli sci-fi metropoliszt épített fel Karl Lagerfeld a style.com divatkritikusai szerint. Nos, elnézve a bemutatót, van benne némi igazság. Tény, hogy a divat császára rengeteget merített a '20-as évek jellegezetes szabásvonalaiból és azon túl, hogy a szürkét akár futurisztikus színként is elkönyvelhetjük, akadt egy-két szabásbeli megoldás, amely semmiképpen nem a hétköznapi életből eredeztethető. Csukló fölött szétváló blézerujjak, asztronautákra hajazó csizmák és bőrkesztyűk jelentek meg már rögtön az első felvonásban.
Persze mielőtt bárki is azt gondolná, hogy Lagerfeld valamilyen extravagáns változáson esett át, mindenkit megnyugtatunk, hogy az ikonikus Chanel-irányvonal tökéletesen megmaradt: jöttek szépen sorban a a hagyományos Chanel-kosztüm újragondolt verziói, a visszafogott színvilágú outfitek...
...amelyek közé csak néha-néha furakodott be egy-két meglepően feltűnő magenta ruhadarab.
Mindent egybevetve a Chanel-kollekció hozta a tőle megszokott kifinomult eleganciát és tőle már-már elvárható módon az őszi haute couture-kreációk jelentős részét fekete-fehér-szürke-sötétkékben tündöklő kiskosztümök tették ki.
GIVENCHY
A Givenchy bemutatója már kapásból a helyszín miatt is rendhagyó volt: ahelyett, hogy egy belső, épített enteriőrben vonultak volna végig a Ricardo Tisci által megálmodott ruhakölteményekben a tündéri szépséggel megáldott modellek, a tervező ragaszkodott ahhoz, hogy egy mesebeli hidas háttér előtt, a szabad ég alatt hulljon le a lepel 2011-es őszi haute couture kollekciójáról.
A legújabb Givenchy-alkotásokban kifejezetten szerettük, hogy - akárcsak a tavaszi kreációk esetében - most is előlről-hátulról meg kellett csodálnunk egy-egy alkotást ahhoz, hogy teljes egészében értelmezni tudjuk az egyes darabokat. Ezek a földig érő, angyalian fehér szettek ugyanis csak akkor tudnak totális valójukban kiteljesedni, ha vesszük a fáradtságot és körbeszemléljük őket.
Angyali szépség ide vagy oda, Givenchy azért ezúttal is elrejtett egy kis provokációt az alkotásaiban. Persze mondhatnánk, hogy egy-két, a sokat sejtető, átlátszó anyagok alól kivillanó láb ma már senkit nem érint meg, de észre kell vennünk azokat a hatalmas, legkevésbé sem diszkréten megbúvó cipzárokat, amelyekkel Givenchy bebizonyítja, hogy csak azért, mert valami szép, még nem kell feltétlen visszafogottnak is lennie.
Fotók: stlye.com