2012. július 5.
Paris Haute Couture - a legemlékezetesebb bemutatók I. rész
Most, hogy már túlvagyunk a 2012/13 őszi-téli high fashion kollekciók bemutatóinak lényegi részén, következzen egy kis összegzés a legemlékezetesebb trendirányzatokról és legfeltűnőbb darabokról!
Armani Privé
A korábbi évekkel ellentétben - mint például a 2011-es januári show - Mr. Armani kicsit visszavett a feltűnésből és egy sokkal hagyományosabb, a szó szoros értelmében vett haute couture bemutatóval lepte meg a párizsi közönséget. Erről a kifutóról ugyanis hiányoztak a már korábban megismert sci-fi kalapok, helyükre tipikusan francia fejfedők léptek, a metálosan csillogó anyagokat pedig felváltotta a bársony.
A bemutató első felében a kifutót inkább a maszkulin trendet képviselő darabok uralták, amelyek többnyire halványkék, fekete és orgonaszínben pompáztak, majd megjelentek az élénkebb színeket is felvonultató, nagyobb volumenű alkotások, végül pedig a különböző, a már korábban említett fátylakkal kombinált estélyi ruhák.
Chanel
Tim Blanks, a style.com újságírója szerint mindig van valami pökhendi abban, ahogy a divat lassan már ténylegesen koronázott királya, Karl Lagerfeld beszél. ,,Talán azért lehet ez, mert mindig olyan gyorsan beszél" - írta Blanks. Lagerfeld ugyanis Párizsban a következőket mondta: ,,A divatban a jövő, mint olyan, maximum hat hónap. A vintage éppen ezért nyomasztó. A new vintage ezzel szemben egy jelzés, hogy érkezik majd valami, ami hosszabb ideig is kitarthat". Nos, a divatcsászár ebben a szellemiségben rendezte meg idei haute couture showját egy olyan helyen, amely nemcsak azért érdekes, mert az elmúlt hetven évben zárva volt, hanem azért is, mert maga Coco Chanel is tartott itt couture bemutatót.
Lagerfeld szerint ugyanis "felújítani", újragondolni kifejezetten sikk manapság. A kollekció is valami ilyesmiről tanúskodott. A ruhák a negyvenes éveket idézték széles vállmegoldásaikkal, film noiros beütésükkel. A bemutató színügyileg hozta a tőle megszokottat: szürke, halványpink, fehér és fekete színekkel találkozhattunk, a kedvesen, de ugyanakkor tipikusan francia hangulatot sugárzó modelleken. Lagerfeld ezúttal is ügyelt az apró részletekre, amelyek közül mi a csodás tüllbetéteket imádtuk a legjobban. Lényeg a lényeg: klasszikus bemutatót láthattunk, minden értelemben.
Christian Dior
Az valószínűleg már egyetlen divatfanatikus számára sem újkeletű hír, hogy a Dior divatház háza táján (ha szabad ilyen szóvirággal élnünk) nagy változások történtek az elmúlt időszakban. Galliano tavaly év eleji botrányai után a Jil Sandertől nemrégiben átigazolt Raf Simonst bízták meg azzal, hogy turbótempóban azonosuljon a Dior korábbi irányvonalaival és egész egyszerűen passzíntsa bele magát a divat által elképzelt képbe. A napokban zajló haute couture bemutatók közül éppen ezért a Dior kifutójára irányult a legnagyobb figyelem - ez volt ugyanis Simons első couture kollekciója.
Simons ezúttal biztosra ment: visszatért a klasszikus vonalakhoz, szmokingokhoz és a hagyományos Dior-szoknyákhoz, ugyanakkor mindebbe belecsempészett valami egyedeit, valami rá jellemző motívumot. Legalábbis igyekezett.
Ettől függetlenül az irány még mindig nem Galliano (nézzétek el nekünk, mi kifejezetten szerettük az azóta már botrányhőssé avanzsált tervező ruháit), de valljuk be, mesebeli szépségből nem volt hiány.
Fotók: style.com