Ellus 2008 ősz/tél
Az Ellus
Az 1972-es években Brazíliában, a hippi mozgalom és életstílus születésének és kiszélesedésének idején jött létre egy közös vállalkozás a divat nevében, ez az Ellus.
Az Ellus az utóbbi években nem spórolt az újítások területén. Adriana Bozon, a mára tapasztalt, vezető szerepbe lendült tervezőnő felidézi a hippi korszak sajátos színvilágát és a mai modern városi hangulatot, csodálatos egyveleget nyújtva a vásárlók elé. A hippi korszakra oly mértékben jellemző mintákat ugyan nem véljük felfedezni a téli kollekcióban, de a napsárga és élénk lila tanúbizonyságot tesz, hogy az Ellus visszanyúlt a gyökereihez, fókuszba helyezve a farmert.Az 1995-ös évtől kezdve a mérleg egyensúlyba került, és komoly munkák indultak meg a férfi termékek színvonalra emelése érdekében, mind mennyiségben, mind minőségben.
Az uralkodó stílusjegyekA női darabok esetében a fekete mellett a lila dominált. A női testet az apró kabátok igazán kiemelték, téli lábbeli viseletként a magas szárú bakancsok és csizmák uralkodtak. A modern nő harciasságát és eltökéltségét ezek a kompozíciók határozták meg. A rohanó életvitelhez elengedhetetlen kiegészítők szerepkörét a divattáskák és retikülök töltötték be, fekete-fehér variációkban. Az ékszerek szerepe (karkötők, nyakláncok, övek, gyűrűk) elhanyagolt volt, melynek oka a zsúfoltság érzetének megelőzése. (Az erős lila és sárga színek önmagukban is elég pompát kölcsönöztek a ruháknak és viselőiknek.)
A férfiak esetében főszerepben a csőnadrág, skinny jeans, slim farmer volt. Ez a farmer a mostanság divatossá vált lefelé szűkülő szabást részesíti előnyben. Téli kollekció lévén a férfiaknál is inkább a magas szárú bakancsok uralkodtak, melyeket feldíszítettek 3-3 lógó csattal, a lazaság érdekében. A felső részt a szintén a sötét bőrből készült kabátok alkották, visszafogott díszítéssel, az évek óta kedvelt óriás gombokkal. A néhol becsempészett világos kiegészítők, övek, táskák és plecsnik megakadályozták a komorság érzetét, inkább a férfias vonalak merész és felszabadult kiemelése volt a kollekció elsődleges célja.
A kollekció önmagában és a hatásvadász bemutatóval egyetemben is megállja majd helyét a piacon, hiszen az idei irányadó téli színek mind megjelennek a kreációban, az elvárásoknak megfelelően.
Bántó István
Fotó: madeinbrazilmag.com












Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! 




