2009. november 19.
Lavazza 2010
A nagy kávéforgalmazó cég, a Lavazza már 18 éve minden évben megjelentet egy éves naptárt, ami hasonlóan a másik két nagy olasz cég kalendáriumához (Pirelli, Campari) exkluzív, hangulatos és végtelenül olasz.
Az elmúlt 18 év alatt számtalan sztárfotós dolgozott már a Lavazza-nak: Albert Watsontól kezdve Annie Leibovitzon át; sőt, David LaChapelle, Helmut Newton, Ellen Von Unworth, Eugenio Recuenco és Erwin Olaf is készített már művészi fotósorozatokat a naptárba.
A Fellini inspirálta idei, 2010-es Lavazza naptár Miles Aldridge fantáziajátéka hat klasszikus olasz dal főszereplésével. Aldridge víziójában azt a nőt szerette volna megjeleníteni, aki szerelmes a kávéba, a kávészemekbe; a nőt, aki ha megkaparint egy csésze kávét, bezárkózik a hálószobájába és egyfajta erotikus szerelmi kapcsolatot létesít vele.
A 2010-es naptáron olyan világsztárok pózolnak a kamerák előtt és tisztelegnek a híres dalok előtt, mint Daisy Lowe, Georgia Frost, Lydia Hearst Bianca Balti, Alexandra Tomlinson és Alek Alexeyeva.
Az idei sorozat nemcsak vizuális élményt nyújt, hanem a képek olyan olasz klasszikusokat keltenek életre, mint Va 'Pensiero, Guarda Che Luna,' O Sole Mio, Con te partiro, Baciami Piccina és a könnycsepp provokáló klasszikus, a Nessun Dorma. Eme dalok le is tölthetők a Sonyi Music segítségével.
A brit fotósnak azonnal Fellini jutott eszébe a felkérés után, valamint a La Strada és a La Dolce Vita, a keserédes történetek, a mesék, a drámák, az újjászületések, a mély emberi érzések. A római Cinecittà stúdióban készült képeknél Aldridge a mesterséges árnyalatok kihangsúlyozására törekedett: foszforeszkáló sárga, rágógumi-rózsaszín, a fű színét utánzó zöld, Olaszország labdarúgó-válogatott mezének kékje - mindezt Fellini előtt tisztelegve.
Az 1895-ben Luigi Lavazza által alapított cég kezdetben egy torinói kis boltocskában működött a Via San Tommaso utcában. A Lavazza SpA üzleti ügyeit jelenleg a család harmadik és negyedik generációja kezeli, akik azon kívül, hogy az egész világra kiterjesztették a Lavazza kávé hírnevét (nyolcvan országban forgalmazzák), egy - külön erre a célra létrehozott - projekt keretén belül a termelők munkakörülményeinek javítását, a környezet védelmét és kávé minőségének javítását is céljukként tűzték ki. Az immár ikonikusnak tekinthető naptáruk pedig a divatfotózás történelmének egy darabjává vált.
Szabados Melinda
Forrás, fotók: ifitshipitshere.blogspot.com