2010. december 27.
Bikini depresszió ellen
Fürdőruhák vásárlásával tartják maguktól távol a britek a téli depressziót. A Debenhams kereskedelmi lánc vezetői nem találtak más ésszerű magyarázatot, mint azt, hogy talán a celebek tengerparton sütkérező lesifotói hoznak kedvet a bikinishoppinghoz, vagy azt, hogy így próbálják az emberek a kiszámíthatatlan, hideg időjárás okozta levert hangulatukat elűzni maguktól.
Akármi is állhat a növekvő vásárlási kedv mögött, az eladási számok magukért beszélnek. Ahogy hidegre vált az idő Nagy-Britanniában, a Debenhams üzletek bikinijeiből 20 százalékkal többet tudtak értékesíteni.
Elizabeth Hurley, aki nemrég mutatta be legelső fürdőruhakollekcióját, szintén növekvő keresletet tapasztalt ruhadarabjaira. Azt mondta: „Érdekes, a bikinieladások felmentek! Biztos naposabb éghajlatra menekülnek a lányok az ünnepek alatt.”
A Debenhams szóvivője, Carie Barkhuizen így vélekedik: „Az Antarktiszénál is hűvösebbnek érzett idő esetében azt gondolnánk, hogy az utolsó dolog, amelyet az emberek ilyenkor vásárolnának, a fürdőruha. A számok azonban ezt megcáfolják, ha figyelembe vesszük azt a hatalmas keresletnövekedést, amellyel tavaly ilyenkor szembesültünk, épp akkor, amikor szintén ilyen rossz volt az időjárás.”
Persze az is lehetséges magyarázat a jelenségre, hogy ilyenkor, Karácsony után hatalmas árleszállításokat találunk a boltokban, így sokkal olcsóbban juthatunk hozzá a vakációszezonban méregdrága bikinikhez, és rögtön meg is vesszük őket, még ha nyárig a fiókban pihennek is.
Doroszlai Beáta
Forrás, fotók: millionlooks.com,
liquida.com,
1001fashionable.blogspot.com