Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

2011. február 24.

Divatbotrány Kenneth Cole módra

Az utóbbi idők egyik legnagyobb internetes divatbotrányát robbantotta ki az amerikai divattervező, amikor pár héttel ezelőtt egy kevesebb mint száznegyven karakteres üzenettel próbálta felhívni legújabb tavaszi kollekciójára az internetvilág figyelmét. A poénosnak szánt Twitter-bejegyzés azonban balul sült el.

Kenneth Cole egy csapásra botrányhőssé vált, amikor a következőt jelenítette meg oldalán: ,,Millions are in uproar in #Cairo. Rumor is they heard our new spring collection. -KC", vagyis ,,A kairói események oka, hogy az egyiptomiakhoz már eljutott a hír: elérhető online az új tavaszi Kenneth Cole-kollekció.”

Kenneth Cole

A tervező több ponton is hibázott. Fontos tudni, hogy a #Cairo jelzést, vagyis úgynevezett hashtaget kizárólag az egyiptomi lázongásokkal kapcsolatos hírek elején használják a twitterezők, mivel ez segít kiszűrni a többmilliónyi bejegyzésből a kairói eseményekkel foglalkozó postokat.

A botrányos Twitter-bejegyzés

Azzal, hogy Cole saját, tavaszi kollekcióját hirdető bejegyzésében is elrejtette a hashtaget, bekerült az egyiptomi hírek körforgásába és olyanoknak is megjelent, akik legkevésbé sem voltak kíváncsiak az amerikai divattervező legújabb alkotásaira. A twitterezők többsége ezt érzéketlen és meggondolatlan lépésnek titulálta, mivel a tervező olcsó marketingfogásként használta a számos halálos áldozattal járó eseményt.

Kérdéses, hogy a bejegyzést maga Cole írta-e. A post melletti link egyenesen a tervező honlapjára irányít és a KC aláírás is Kenneth Cole-ra utal. A felhasználói oldalon a személyes információknál a következő olvasható: ,,A gondolatok, amelyek KC aláírással jelennek meg, személyesen tőlem származnak." 

Kenneth Cole reakciója a Twitteren

Mindenesetre a tervező igyekezett mihamarabb eloltani a botránytüzet. Még aznap kikerült az oldalára egy újabb post: ,,Az egyiptomi bejegyzésre válaszolva: nem volt szándékunkban viccet csinálni ebből a komoly helyzetből. Megértjük ennek a történelmi pillanatnak az kényességét. – KC." 

Kenneth Cole a Facebookon kért elnézést

A jogsértő tweet végül teljesen lekerült Cole Twitteréről és a következő nyilatkozat került ki a tervező Facebookos rajongói oldalára: ,,Elnézést kérek mindenkitől, akit megbántottam az egyiptomi helyzettel kapcsolatos érzéketlen bejegyzésemmel. Az életemet annak szenteltem, hogy a komoly szociális kérdésekkel kapcsolatos tudatosságot növeljem és utólag az, hogy egy nemzet elnyomás ellen folytatott küzdelmét használtam humorforrásként, rosszul időzített és abszolút nem megfelelő lépés volt."

Kenneth Cole-kampány

A jelenlegi messze nem az első alkalom, hogy Kenneth Cole ilyen módon próbál kapcsolatba lépni a vásárlókkal. Korábbi kampányaiban ragyogó cipők és táskák képeit kapcsolta össze olyan témákkal, mint például az AIDS, a hajléktalanság vagy az államadósság. Nem véletlenül!

Kenneth Cole, Mayor Michael Bloomberg, Natasha Richardson és Harry Belafonte az AIDS ellen

A dolog érdekessége ugyanis, hogy mindeközben Cole a közösségépítés és a társadalmi változások egyik legnagyobb divatszószólója és míg egyesek botrányosnak ítélik a nők elnyomott helyzetéről, a fegyveres erőkről és mozgáskorlátozottakról szóló hirdetéseit, addig mások pozitív, az egyenjogúságért harcoló lépésként értékelik.

Egyik legemlékezetesebb kampánya például a We All Walk in Different Shoes, vagyis "mi mindannyian más cipőben járunk" volt, amelyben számos, a társadalom által még ferde szemmel nézett élethelyzetet mutatott be és ezek elfogadásáért harcolt.

Mindezek tükrében érthető, miért ért váratlanul mindenkit Cole Egyiptommal kapcsolatos Twitter-bejegyzése, amelynek nyomtatott változata egyébként San Francisco-i üzletének kirakatüvegén is megjelent, méghozzá olyan profi kivitelezésben, hogy többen Cole és alkalmazottai munkáját vélték felfedezni benne. A tervező ezzel szemben tagadta, hogy bármi köze lenne a kirakatmatricához.

Kenneth Cole, San Fransisco

Természetesen az internetközösség sem hagyta annyiban a dolgot. Hihetetlen gyorsasággal létrejött egy új Twitter-oldal KennethColePR néven, amelyen a tervező eredeti bejegyzését parodizáló és gúnyosan kifigurázó postok jelentek meg, mint például: ,,Irán urániumot dúsít. A mi cipőink az öltönyödet fogják."

A KennethColePR egyik paródiabejegyzése

A számos pocskondiázó bejegyzés után a rejtélyes twittelő végül abbahagyta a postolást azzal az ajánlattal, hogy átadja a KennethColePR fiókot Cole-nak, ha az egy nagyobb adományt juttat el egy olyan szervezetnek, mint az Amnesty International.

Forrás, fotók: latimesblogs.latimes.com,

dssofgccc.wordpress.com,

fashionfightsaids.org,

stylefrizz.com,

adrants.com

newyorksocialdiary.com


1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
1234567»

Győzd le a narancsbőrt a For...

Igen, győzd le a narancsbőrt otthon, kényelmesen, éhezés nélkül!»»

A legtrendibb társkereső: Jin...

Hazai fejlesztés tör a Tinder babérjaira»»

Rúzsa Magdi: "Szerelem volt e...

Egy díva mezítláb is díva»»

A 2015-ös ELLE Fashion Show-n...

Az Elle ismét meghívta Magyarországra a legígéretesebb francia divattervezőket, hogy április közepén hazai dizájnere...»»

Szigorú élek és játékos anyag...

Új kapszulakollekció és egzotikus faékszerek Alma Abonyitól»»

Nemzetközi siker a PRIESTON-n...

Osztrák pályázat döntőjén a magyar brand!

»»