2010. június 15.
Magas sarkú a hároméveseknek?!
Szülők csoportjai támadják a divatházakat amiatt, hogy azok egyre többen rukkolnak elő magas sarkú cipőkínálattal, már hároméves kislányoknak is, arra bátorítva a gyermekeket, hogy szexualitásukat hangsúlyozzák ezáltal. A kritizált márkák között található a GapKids, az Asda és a Next is.
Tavaly már felborzolta a kedélyeket az a fotó, amelyen a Katie Holmes-Tom Cruise sztárpár négyéves lánya, Suri látható magas sarkú szandált viselt.
A Mumsnet online csoport elindított egy kampányt „A lányok hadd lehessenek lányok” címmel, arra kérve a kereskedőket, hogy ne vállalják olyan termékek árusítását, amelyek a legfiatalabb nemzedéket is szexualizálni próbálják.
A szerveződés szóvivője, Justine Roberts azt mondta: „Néhány áruba bocsátott cipőt, amit láttam, inkább tudnék elképzelni egy éjszakai bárban, mint egy kislány lábán. A leányzók szeretnek kiöltözni és utánozni a felnőtteket, ez rendben is van. Ám amikor e cipők széles kínálatával találkoznak, az járul hozzá a gyermekeink túl gyors felnövéséhez.” Roberts hozzáfűzte továbbá, hogy az értékesítőknek végig kellene nézniük a kínálatukat és megkérdezni önmaguktól, valóban alkalmasak-e azok az eladásra. A Tesco is olyan magasított sarkú lábbeliket árul, amelyeket nem szabadna fejlődésben lévő lábon viselni.
Az aggódó anyukák amiatt is félnek, hogy porontyaik megbotlanak a magas sarkúban és sérüléseket szereznek. Az egészségügyi szakértők is óva intenek e típusú cipőktől, mert viselésük hátfájáshoz és ízületi gyulladáshoz vezethet fiatal korban. Már a szolidabb magas sarkú lábbeli hordása is hozzájárulhat ahhoz a gyerekeknél, hogy a vádli izmai megrövidüljenek, míg a többi izom aránytalanul hosszúra nyúljon. A lábdoktor, Gregor McCoshim szerint minden, két centiméteres magasságot meghaladó sarok növeli a boka kificamodásának kockázatát.
Nemrégiben a Primark-ot érte támadás amiatt, hogy szivacsos bikinit terveztek hétévesek számára. A vállalat a bírálatok hatására kivonta e termékeit a forgalomból. A legifjabbaknak szánt nőies topánokat árusító divatcégek azonban nem vonják vissza termékeiket. A Next szóvivője azt nyilatkozta, hogy a népszerűségük hatására a szülők egyetértenek a gondolattal, hogy a Next kínálata különleges, de nem illetlenül felnőttes hatást kelt. Az Asdához pedig nem érkeztek panaszok a gyermekcipőik sarokméretei ellen, míg a GapKids állítása szerint tesztelte a kérdéses árucikkeinek biztonságosságát.
Doroszlai Beáta
Forrás, fotó: dailymail.co.uk,
allvoices.com