2013. március 6.
Paris Fashion Week VII-IX. 1. rész
Bár még javában folyik a divathét utolsó napja, máris a végjáték legjobb bemutatóival jelentkezünk.
Stella McCartney
Akárcsak eddig bármikor, Paul McCartney lánya ezalkalommal is a maszkulin és feminin jellegek mixelésével, a karakteresen sötét árnyalatok keverésével és a letisztult elegancia hansúlyozásával kísérletezett. Ugyan a style.com szerint a 2013-as őszi-téli kollekciójában a korábbiakhoz képest több szerepet kapott a szexualitás és a megszokottnál jóval több volt az érzékenység, túlzás lenne azt állítani, hogy a tervező túlságosan is elrugaszkodott volna a tőle megszokottól. Igaz, a sötétkék-fekete-fehér-szürke négyszögön túl megjelent még a showban a lila, sőt még egy-két minta is szerepet kapott, de összességében a kollekció korrekt és kiszámítható volt.
Saint Laurent
Bár meglepő a Saint Laurent divatház nevét és Avril Lavigne-t egy mondatban említeni, nekünk mégis az énekesnő jutott először eszünkbe a 2013-as őszi-téli kollekció láttán. Nem véletlen, hiszen a divatház idei inspirációja egy erőteljes grunge vonal volt, amelyet a második női sorozatát tervező Hedi Slimane tökéletesen végig is vitt a bemutatón. Nem csak mi, de a style.com is is úgy gondolja, hogy a nagy márkanévváltással - no és persze az új betűtípussal együtt - a Saint Laurent profilja is némiképp megváltozott.
Bizony, már a tavasz-nyári kollekcióban is megfigyelhető volt az a fajta tudatosság, amellyel az új tervezőnő hozzálát a dolgokhoz. Akkor Roxfort volt a cél, most viszont valami egészen más: Párizs helyett Camdenen találtuk magunkat, az YSL-kifutója helyett pedig valami egészen más került a szemünk elé. Csak összehasonlításképp érdemes megnézni egy-egy korábbi YSL-kollekciót. A 2012-es tavasz-nyári shown például maximum a cipők lógtak ki a klasszikus eleganciát képviselő ruhák sorából, míg 2011 őszén a bemutatót a business look-stílus uralta. Most mondja valaki, hogy nem szemmel látható a különbség...
Chanel
Úgy tűnik, az idei év a vérfrissítések éve lesz. Igaz, akad némi különbség a Saint Laurent és a Chanel között, méghozzá nem is kisebb, mint hogy a Chanelnek esze ágában sincs lecserélni a vezető tervezőjét. Még szép, elvégre ki is akarna megválni magától Karl Lagerfeldtől, akinek kreációi a saját életkorával fordított arányosságban fiatalodnak. A Chanel 2013-as őszi-étli kollekcióija ugyanis tele volt energiával, új lendülettel és új megvalósításokkal - mindezt érvényesítve úgy, hogy mindeközben a divatház ikonikus jellemvonásai mégis mindvégig jelen maradtak.
Hosszan értekezhetnénk arról, hogyan jelent meg a kollekcióban a Chaneltől már jól megszokott szövet és tweed, beszélhetnénk arról, hogy kerültek a modellek fejére ezek a fura, királykék és egyéb színű, parókaszerű fejfedők, elmélkedhetnénk arról, hogy vajon jó dolog-e, ha egy olyan nagy múltú divatház, mint a Chanel ennyire fiatalos vonalra vált, de valójában mindez teljesen felesleges. Lagerfeld képtelen kifogyni az ötletekből, a Chanel pedig cseppet sem lesz értéktelenebb attól, hogy mer kiszakadni a skatulyáiból. Le a kalappal.
FashionTime
Fotó: style.com