2014. november 27.
Milyen legyen egy pláza? Rendelkezzen egyedi karakterrel!
Az átlagtól eltérő karakterrel rendelkező bevásárlóközpontok jelenthetik a kitörési lehetőséget a 2010 óta stagnáló budapesti bevásárlóközpont piacon – derül ki az AsiaCenter megbízásából készített elemzésből. A vásárlók számára a legfontosabb tényezők egy bevásárlóközpont választásánál az ár, a tisztaság, a kényelem és a parkolási lehetőségek, de egyre nyitottabbak azokra az üzletközpontokra, melyek profilja eltér a megszokottól.
A magyar kiskereskedelmi központok piaca az elmúlt pár évtizedben jelentős változáson esett át. Míg a bevásárlóközpontok első hulláma inkább a külvárost érintette, addig az urbanizációs folyamatok hatására a második hullámban a belvárosban épültek fel a legnagyobb plázák és kiskereskedelmi központok. A gazdasági válságból kilábalva érdemes újra megnézni, hogyan változott a budapesti üzletközpontok piaca.
Az AsiaCenter megbízásából az App2date által végzett 2014-es elemzés alapján a gazdasági válság kiskereskedelemre gyakorolt hatása miatt 2011-ben csupán hét, 2012 és 2013-ban tíz, míg idén eddig csupán két nagyobb kiskereskedelmi cég nyitotta meg újabb üzletét a fővárosban. Az elemzésből kiderül, hogy a válságban még fél lábbal benne levő bevásárlóközpontok piacán a rést az olyan, különböző profillal rendelkező kiskereskedelmi központok jelenthetik, mint például az AsiaCenter.
„Fontosnak tartjuk, hogy erősítsük a távol-keleti vonalat, és a pozitív visszajelzések azt igazolják, hogy a vásárlók is örülnek egy ilyen profillal működő kereskedelmi központnak.” – mondta el Rudolf Riedl, az AsiaCenter ügyvezető igazgatója.
Az App2date felmérése szerint az elmúlt évek vásárlói attitűdjét tekintve három kategóriába sorolhatóak az AsiaCentert látogató vásárlók. Egyrészt a „racionális” vásárlói csoport keresi fel a központot, akinél fontos az ár/érték arány, és hogy jó minőségű termékeket vegyenek, másrészt azok a vásárlók, akiknek számít a jó ajánlat egy-egy termék megvételekor, harmadrészt azok, akiknél a kényelmi szempontok a legfontosabbak: hogy minél gyorsabban és egyszerűbben végezhessenek a bevásárlással. Ugyanakkor az AsiaCenter közel 1500 fő részvételével készült belső vásárlói felméréséből az is világosan látszik, hogy a vevők sokkal nyitottabbak a más kultúrából származó, keleti divattermékekre, mint évekkel ezelőtt.
A kereskedelmi központ felmérése alapján az AsiaCentert a magas ár/érték arány, az állandó széles választék, a kulturált környezet és a biztos tudat miatt választják a látogatók, hogy mindenképp megkapják, amiért érkeztek. Rudolf Riedl hozzátette: „Az AsiaCenter a növekvő vásárlói igények kielégítésének érdekében amellett, hogy állandó kínálatát igyekszik folyamatosan bővíteni, az elmúlt 5 évben újabb és újabb termékkategóriákat és szolgáltatásokat tett elérhetővé vásárlói számára.”
Fotó: Wallpaperside.com