Kérlek várjál, a képek átméretezése folyamatban van...
fooldalhirekdivatferfidesignsminkfotokjatekforum

2009. április 2.

Ruházati piac 2000-től 2008-ig

Magyarország ruházati piaca jó ideje már kétpólusú. Ez azt jelenti, hogy egyaránt igény van az olcsó és a drága holmikra is. Mindezt a GfK Hungária Piackutató Intézet FashionScope című felméréséből tudtuk meg.

2000-2005

2000 és 2004 között átstrukturálódás jellemezte az egyes üzlettípusok piaci részesedését: 2000-ben a hipermarketek voltak népszerűek, 2004-re viszont már a távol-keleti boltok tettek előnyre szert, ugyanakkor a márkaboltoknak, kisebb butikoknak is sikerült megvédeni a piaci pozíciójukat. Elmondható továbbá az is, hogy 2005-ig egyfajta növekvő (értékbeli és mennyiségbeli) tendencia volt észlelhető a ruházati piacon.

2005-2007

2005 és 2007 között a távol-keleti boltok tovább erősödtek, a mennyiségi forgalom negyedét már majdnem ők adták. Ennek köszönhetően például az utcai árusok piaci ereje fokozatosan csökkent. A magyar vásárlási kedv is csökkent 2006-ban, 2007-re pedig még inkább, a gazdasági megszorító intézkedések következtében.

2008

2008-ban az olyan olcsóbb vásárlási lehetőséget biztosító helyek, mint a használt ruha üzletek, a szupermarketek vagy a különböző élelmiszer diszkontok váltak még közkedveltebbé. A tavalyi évben egy kisebb, kb. 4%-os forgalombővülés is tapasztalható volt.

Kató Iringó

Forrás: gfk.hu

Fotók: lunatorera.com,
www2.oxfam.org.au


1956 - 2016 divatbemutató a H...

Sajátos módon emlékezett az 56-os forradalom és szabadságharc 60. évfordulója alkalmából a Hello Baby Bar.»»

Bemutatkozott Magyarországon ...

Az olasz fitokozmetikai világmárka végre Magyarországon is elérhető, már nem csak kozmetikákban! »»

Megérkezett a Yamuna forradal...

Különleges hatóanyagok, holisztikus szemlélet, kimagasló ránctalanító hatás, a hagyományos eljárások és a modern technológia ötvözete.»»

LEVI’SŸ FOTÓVERSENY

Többek között hazaviheted új kedvencedet is, az új 700-as farmert!»»

FashionTime on Facebook
1234567»

A nők elégedettsége arányos a...

Minden második nő elégedetlen a hajával. Az elégedettség arányos például a hajhosszal.»»

Milyen legyen egy pláza? Rend...

A legfontosabb tényezők egy bevásárlóközpont választásánál: az ár, a tisztaság, a kényelem és a parkolási lehetősége...»»

Jessica Alba cuccait akarom!

A hidegebb hónapokra pasztellszínekkel, kötött holmikkal, bokacsizmával készülünk»»

Minőségre és egyediségre váru...

Fashion Index kutatás eredmények a tavaszi gardróbfrissítés kapcsán»»

A luxus boldogít (?)

Jóllét-érzésünkön javít, ha van prémium márkás cuccunk.»»

A hölgyek az aktívabb hitelká...

Többet vásárolnak hitelkártyával a nők, mint a férfiak»»