2012. január 9.
Nem hat már a válság a ruhavásárlásra
Megállt a ruházati piac visszaesése 2011 első félévében.
Bár háztartási eszközökből kevesebb fogyott tavaly az első hat hónapban, a ruházati termékek iránti kereslet újra növekedésnek indult – derült ki a GfK Hungária piackutatásából. 2011 első felében tehát körülbelül ugyanannyi ruházati termék fogyott a boltokból, mint az azt megelőző évben. Változásokat regisztráltak viszont abban, hol vásároljuk meg a ruhákat: növekedett a ruházati üzletláncok, hiper- és szupermarketek, valamint a használtruhákat árusító boltok jelentősége.
Eltérést mutattak ki a ruházati szegmensek között is; hiszen bár felsőruházatból kevesebb fogyott tavaly júniusig, cipőt például többet vettek mind a megvásárolt áruk mennyiségét, mind az értékét tekintve.
Feltűnően nagy százalékban értékesítettek használt bébiruhákat 2011 első felében; egynegyedük használtruha boltokból került a hazai háztartásokba. ,,Nem meglepő ez a tendencia, hiszen a gyermekek gyorsan kinövik a bébiméreteket és a másodkézből származó ruhák minősége kiváló maradhat, a beszerzési ár pedig jutányos” – mondta Bakonyi-Kovács Krisztina, a GfK Hungária Consumer Tracking szektorának menedzsere.
Doroszlai Beáta
Fotó: whattodoinsantaclarita.squarespace.com